РОЗДІЛ ІІ. АНАЛІЗ ОСНОВНИХ ФІНАНСОВИХ ПОКАЗНИКІВ ТА ЕФЕКТИВНОСТІ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ ПАТ "ТЕЛЕКОМIНВЕСТ"

 

2.1.Організаційно-правовий статус, напрями діяльності та основні показники діяльності ПАТ "Телекомiнвест"

 

Публічне акцiонерне товариство "Телекомiнвест" було офiцiйно зареєстроване 30 грудня 1996 року. Товариство було створене у вiдповiдностi з Установчим Договором вiд 25 листопада 1996 р. згiдно вимог чинного законодавства.

 

Головним видом дiяльностi ПАТ "Телекомiнвест" є впровадження iнформацiйних та телекомунiкацiйних технологiй на внутрiшньому ринку України, а також залучення iнвестицiй та кредитiв, в тому числi вiд постачальникiв обладнання та послуг, пiд впроваджуванi проекти.

 

Головним напрямком дiяльностi ПАТ "Телекомiнвест" є проектування мереж передачi iнформацiї та побудова вiдповiдного апаратно-програмного середовища, а також розробка концепцiї та подальшого впровадження проектiв, нацiлених на автоматизацiю бiзнес процесiв пiдприємств рiзних форм власностi, якi працюють в телекомунiкацiйних галузях промисловостi.

 

Прiоритетним напрямком дiяльностi Товариства є впровадження нових технологiй на телекомунiкацiйних мережах, а також маркетинговi дослiдження в цiй сферi, спрямованi на розробку нових послуг та сервiсiв, що вiдповiдають сучасним потребам телекомунiкацiйного ринку.

Важливим напрямком дiяльностi Товариства є впровадження засобiв системної iнтеграцiї для створення системи взаємодiї iнформацiйних програмних комплексiв, що автоматизують бiзнес-дiяльнiсть ПАТ "Укртелеком", в тому числi автоматизованi системи комплексних розрахункiв (АСКР).

 

Основнi компоненти, по яких Товариство веде свою бiзнес-дiяльнiсть:

 

-              засоби мiжпрограмного обмiну та автоматизацiя логiки бiзнес-процесiв; - корпоративне сховище даних;

-               система управлiння iнформацiйною iнфраструктурою;

-               система аналiтичного збору даних,

-               корпоративнi портали.

 

За станом на початок сiчня 1997 р. у ПАТ "Телекомiнвест" працювало 9 чоловiк.  На кiнець 2009 р. штат працiвникiв Товариства становив 40 осіб. В Товариствi працюють освiченi висококвалiфiкованi фахiвцi.

 

В 2009 роцi Товариство отримало прибуток у сумi 443,0 тис. грн.
Дохiд вiд реалiзацiї послуг, робiт i товарiв за 2009 р. склав 282392,0 тис. грн., що менше нiж дохiд 2008 р. на 19619 тис. грн., тобто на 6,5 %.
Проаналізуємо динаміку зміни основних техніко-економічних показників виробничо-господарської діяльності ПАТ "Телекомiнвест" (табл. 2.1).

Таблиця 2.1

Основні техніко-економічні показники виробничо-господарської діяльності ПАТ "Телекомiнвест"

№ п/п

Показник,

одиниця

вимірювання

Роки

Абсолютне відхилення

Темп зростання,%

2008

2009

1

2

3

4

5

6

7

1

Випуск продукції в діючих цінах

тис грн

302011,00

282392,00

-19619,00

93,50

2

Чистий дохід від реалізації продукції

тис грн

251733,00

235339,00

-16394,00

93,49

3

Кількість промислово-виробничого персоналу

осіб

60,00

40,00

-20,00

66,67

4

Фонд оплати праці

тис грн

7083,00

4979,00

-2104,00

70,30

 

5

Продуктивність праці на одного працівника ПВП

тис грн/ особу

4195,55

5883,48

1687,93

140,23

6

Середньорічна оплата праці

тис грн / особу

118,05

124,48

6,43

105,44

7

Середньорічна вартість основних фондів

тис грн

751,83

570,79

-181,04

75,92

8

Фондовіддача

грн/грн

334,83

412,30

77,48

123,14

9

Середньорічні залишки обігових коштів

тис грн

78218,50

97388,50

19170,00

124,51

10

Коефіцієнт оборотності обігових коштів

частки

3,22

2,42

-0,80

75,09

11

Середньорічна вартість активів

тис грн

79472,00

98434,00

18962,00

123,86

12

Власний капітал

тис грн

2087,00

2530,00

443,00

121,23

13

Собівартість реалізованої продукції

тис грн

241773,00

227047,00

-14726,00

93,91

14

В т.ч. прямі матеріальні витрати

тис грн

28835,00

15471,00

-13364,00

53,65

15

Частка прямих матеріальних витрат в собівартості

%

11,93

6,81

-5,11

57,13

16

Витрати на 1 грн. реалізованої продукції

грн

 

0,17

 

0,11

-0,06

 

64,23

17

Валовий прибуток

тис грн

9960

8292

-1668,00

83,25

18

Прибуток від основної діяльності

тис грн

604

1674

469

277,15

19

Чистий прибуток

тис грн

140

443

303,00

316,43

 

220

Рентабельність продукції

%

4,12

3,65

-0,47

88,65

221

Рентабельність капіталу

%

0,18

0,45

0,27

255,47

 

Основним із показників діяльності підприємства є випуск продукції. У 2009 році підприємством було надано послуг на суму 282 393,0 тис.грн., що на 19 619, 0 тис. грн. менше ніж у 2008 році. Чистий дохід від реалізації продукції у 2009 році становив 235 339,0 тис.грн. або 93,5% по відношенню до 2008 року.

Кількість промислово-виробничого персоналу було скорочено на 20 осіб і у 2009 році склало 40 осіб. У звязку із проведеним скороченням кількості персоналу зменшився і фонд оплати праці на 2 104 тис. грн. і склав у 2009 році 4 979,0 тис.грн.

Розрахуємо продуктивність праці. Продуктивність праці (ПП) вимірюється кількістю вироблених товарів, робіт, послуг одним працівником в одиницю часу (годину, зміну.  тиждень, місяць, рік), і розраховується за формулою [18]:


ПП = ОВ : П                                                  (2.1)


де ОВ -  обсяг вироблених товарів, робіт, послуг за одиницю часу(без ПДВ);

П - кількість працівників.

Відповідно до наведених у таблиці даних:

ОВ2008 = 251733,00 тис.грн. - обсяг вироблених товарів, робіт, послуг за 2008 рік (без ПДВ);

ОВ2009 = 235339,00 тис. грн. - обсяг вироблених товарів, робіт, послуг за 2009 рік (без ПДВ).

П2008 = 60 осіб - кількість промислово-виробничого персоналу за 2008 рік;

П2009 = 40 осіб - кількість промислово-виробничого персоналу за 2009 рік.

Тоді, продуктивність праці становитиме:

у 2008 році  ПП2008 = 251733,00 : 60 = 4195,55 тис. грн./особу;

у 2009 році ПП2009 = 235339,00 : 40 = 5883,48 тис. грн./особу.

Таким чином, продуктивність праці у 2009 році зросла на 1 687,93 тис.грн. по відношенню до 2008 року або на 40,23%., що позитивно характеризує діяльність підприємства.

 

Розрахуємо середньорічну суму оплати праці. Для цього річний фонд оплати праці необхідно поділити на кількість працівників у цьому році.

 

Середньорічна сума оплати праці у 2008 році становила 118,05 тис.грн/особу (7083,00 : 60 осіб), а в 2009 році 124,48 тис.грн/особу  (4979,00 : 40 осіб), тобто відбулося зростання на 6,43 тис.грн., що повязано із скороченням чисельності персоналу підприємства і зростанням продуктивності праці.

 

Показник випуску продукції, що припадає на 1 гривню вартості основних фондів - фондовіддача. Це узагальнюючий показник ефективності основних фондів, базується на принципі порівняння виробничої продукції з усією сукупністю застосованих при її виробництві основних фондів Для розрахунку величини фондовіддачі використовується формула [19]:

Фв = ОП : ОФср                                              (2.2)

 

де, ОП - обсяг товарної або валової, чи реалізованої продукції, грн.;

ОФср - середньорічна вартість основних виробничих фондів підприємства, грн.

Середньорічна вартість основних фондів ОФср визначається за формулою:

ОФср = ОФнг + ОФвв*n1/12 - ОФвиб*n2/12                      (2.3)

 

де ОФнг - вартість основних фондів на початок року, грн..;

ОФвв - вартість введених основних фондів, грн.;

Фвиб - вартість вибулих основних фондів, грн.;

n1 і n2 - кількість місяців функціонування введених і вибулих основних фондів, відповідно.

Дані для розрахунку середньорічної вартості основних фондів візьмемо у додатках E, H.

Відповідно до проведених розрахунків середньорічна вартість основних фондів у 2009 році зменшилась на 181,04 тис.грн. по відношенню до 2008 року.

Розрахуємо фондовіддачу у 2008 та 2009 рр.:

Фв 2008 = 251733,00 : 751,83 = 334,83

Фв 2009 = 235339,00 : 570,79= 412,30

Таким чином у 2009 році фондовіддача зросла на 23,14% .

Беручи до уваги, що фондовіддача показує, яка кількість продукції припадає на одиницю основних фондів і характеризує ефективність застосування основних фондів у процесі виробництва її зростання позитивно характеризує діяльність підприємства.

Середньорічні залишки обігових коштів можна розрахувати як середню арифметичну. Дані для розрахунку використовуються залежно від періоду, за який визначають оборотність.

Зважаючи, що у нашому розпоряджені є тільки річна звітність підприємства, середньорічні залишки обігових коштів будемо визначати, як  середню арифметичну наявністості оборотних коштів на початок і кінець відповідного року.

Отже, середньорічні залишки обігових коштів  у 2008 році дорівнюють 78 218,5 тис.грн ((23 889,0 + 132 548,0):2),  а у 2009 році – 97 388,50 тис.грн. ((132 548,0 + 62 229,0):2),  тобто у 2009 році відбулося збільшення обігових коштів на 19 170,0 тис.грн.

Розрахуємо коефіцієнт оборотності обігових коштів.

Коефіцієнт оборотності обігових коштів визначається за формулою [19]:

Ко = В/ОКср                                                        (2.4)

де Ко – коефіцієнт оборотності обігових коштів;

В - виручка від реалізації (без ПДВ та акцизного збору)

ОКср - середньорічні залишки обігових коштів

 

Підставляємо у формулу дані з таблиці 1 і отримуємо, що у 2008 році коефіцієнт оборотності обігових коштів становив 3,22, а у 2009 році – 2,42, тобто зменшився на 0,8.

 

Цей показник характеризує кількість оборотів обігових коштів за період, що аналізується. Зростання показника у динаміці свідчить про покращення використання обігових активів і навпаки. Інакше кажучи, цей показник є прямою характеристикою швидкості обертання обігових коштів.

Наступним етапом має стати розрахунок середньорічної вартості активів. Даний показник розраховується як середньоарифметична величин вартості активів на початок і кінець року.

Середньорічна вартість активів (Аср 2008) у 2008 році дорівнювала:

Аср2008 = (24923+134021) : 2 = 79 472,0 тис.грн.

Середньорічна вартість активів (Аср 2009) у 2009 році дорівнювала:

Аср2009 = (134021+62847) : 2 = 98 434,0 тис.грн.

Отже, відбулося зростання середньорічної вартості активів на 18 962,0 тис.грн.

 

Власний капітал підприємства у 2009 році збільшився на 443,0 тис. грн. або на 21,23%. Собівартість реалізованої продукції зменшилася у 2009 році по відношенню  до 2008 року на 14 726,0 тис.грн., в тому числі матеріальні витрати зменшилися на 13 364 тис.грн. Таким чином частка матеріальних витрат у собівартості у 2008 році склала 11,93%, а у 2009 році на 5,11 тис.грн менше, тобто 6,81 тис.грн.

 

Витрати на 1 грн. реалізованої продукції у 2009 році зменшилися по відношенню до 2008 року на 0,06  грн. і склали 0,11 грн., що позитивно характеризує діяльність підприємства.

 

Валовий прибуток у 2009 році становив 8 292 тис. грн., а у 2008 році – 9960 тис. грн., тобто мало місце зменшення валового прибутку на 1 668 тис.грн.  Проте спостерігалося зростання прибутку від основної діяльності. Так у 2009 році прибуток від основної діяльності склав 1674 тис. грн, тобто на 469 тис. грн. або 177,15% вище ніж у 2008 році.

 

Чистий прибуток також збільшився на 303 тис. грн. і склав у 2009 році 443 тис.грн.

Розрахуємо деякі показники рентабельності підприємства.

 

Рентабельність продукції за валовим прибутком (RПвп). Визначається як відношення валового прибутку (ВП) до собівартості реалізованої продукції (СРП) і розраховується за формулою:

(2.5)

Даний показник ілюструє, скільки прибутку припадає на 1 грн собівартості реалізованої продукції. У 2008 році рентабельність продукції становила 4,12%, а в 2009 році – 3,65%, тобто зменшення становило 0,47%.

Отже, прибутковість (вигідність) виробництва продукції, виконання, надання послугу 2009 році дещо зменшилася.

Розрахуємо рентабельність капіталу.  Економічна рентабельність капіталу (RПе)– відношення чистого прибутку (Чпр) до середньої вартості активів за той самий період (А) [17]:

 

RПе = Чпр : А = ряд.220 ф.2  :  ряд.280 ф.1                               (2.6)

 

Рентабельність капіталу у 2008 році становила 0,18%, у 2009 році – 0,45%, отже рентабельність капіталу зросла на 0,27%.

 

Зростання показників рентабельності капіталу є позитивною тенденцією і свідчить про збільшення рівня доходності підприємства від використання майна.

 

Отже, ПАТ "Телекомiнвест" у 2009 році відчув на собі вплив економічноъ кризи: зменшився випуск та чистий дохід від реалізації продукції. Проте, політика підприємства спрямована на жорстку економію витрат дозволила підприємству отримати збільшення прибутку від основної діяльності підприємства та чистого прибутку, збільшилися показники фондовіддачі, продуктивності праці та рентабельності капіталу.

 

 

Курсовые дипломные

Если вас интересуют курсовые, дипломные и другие работы на заказ, обязательно стоит обратится в 5balov.com.ua. Мы сотрудничаем со специалистами в самых разных отраслях науки. От агроконсалтинга, до романо-германской филологии, от журналистики, до организации торговли. И все курсовые, дипломные и другие работы, которые будут вам заказаны — будут выполнены только специалистами, узкопрофильными знатоками, так что ваша работа получит высший бал.

Естественно, что перед сдачей лучше всего подготовится по уже выполненной для вас работе, чтобы предзащита выглядела как можно более уверенней. Однако это — капля в море, если говорить об усилиях, которые бы потребовались на полноценное написание.

Однако, при этом, если вы заказываете курсовые, дипломные или другие типы работ у нас — всё будет выполнено в предельно сжатые сроки. Это связано отнюдь не со спешкой и не с небрежностью, а наоборот — с огромным опытом, который наработали наши специалисты в создании действительно качественных дипломных и курсовых работ. Более того, кроме опыта, на нашей стороне — фактографическая база и уникальные материалы, так что вы сможете предстать перед вашими преподавателями в правильном свете.

Естественно, лучше выполнять работы самостоятельно, однако далеко не всегда это возможно, в виду ограниченного количества свободного времени и очень плотного графика. Именно для того, чтобы решить подобные проблемы, мы и работаем.

Вы всегда можете на нас рассчитывать. И даже если до сдачи осталось совсем и совсем немного времени — обращайтесь. У нас в запасе очень много наработок, которые позволят создать курсовую или дипломную работу в невероятно сжатые сроки совершенно без потери качества.

Кстати, такая работа будет целиком и полностью оформлена в академическим ключе, что очень важно. Ведь при сдаче работы, оценочная комиссия будет очень серьезное внимание уделять не только содержанию и тому, как вы овладели материалом, но и на то, как именно оформлена работа. С нами всё будет действительно идеально.

Заказать курсовые дипломные

Где заказать дипломные курсовые?

Перед многими специалистами, которым скоро «светит» выполнение дипломной работы, стоит один вопрос – выполнять ли дипломную работу самому или заказать у человека, который сделает это быстро и правильно? С одной стороны, совесть подсказывает, что лучше и честнее будет выполнить дипломную работу самому. Да, в этом есть положительные моменты – Вы будете знать курсовую дипломную от А до Я, каждую его строчку и цифру, и всегда легко ответите на любой вопрос экзаменационной комиссии. Но, как показывает практика, лишь часть студентов может выполнить дипломную работу правильно и без ошибок, а также правильно составить приветственную речь. Всем стальным приходится просить помощи более грамотных в этом вопросе людей, и, зачастую, это не дипломные руководители. Тем более, такой способ отнимает большое количество времени и денег.

Чтобы избежать потери времени и нервотрепки, можно попробовать другой способ – сразу обратиться к специалисту, который поможет Вам разработать курсовые дипломные правильно, без ошибок, и срок. Все требования Вашего высшего учебного заведения будут соблюдены, если Вы обратитесь к специалистам, выполняющим работы на нашем сайте. Они выполнят курсовые дипломные на заказ абсолютно любой сложности и в кратчайшие сроки, и, самое главное – цена дипломной работы Вас приятно порадует.

Вы можете заказать не только курсовые дипломные, но и рецензию к ним, а также полный доклад, который, как известно, намного важнее самой дипломной работы. Доклад, который Вы предоставляете комиссии – это лицо Вашей курсовой дипломной работы, и именно от него зависит, насколько успешно Вы защититесь. Поэтому, если Вы не уверенны в своих силах, лучше довериться профессионалу, который верно расставит приоритеты Вашей дипломной работы в докладе.

Действующие акции

АКЦИИ!!!

Рады представить Вам наши акции, с помощью которых Вы сможете значительно сэкономить Ваши денежки и отлично подготовиться к сессии!

1. Акция «Копилка». Мы ценим постоянных клиентов и предлагаем им постоянные скидки! Все наши клиенты, которые заказывают хотя бы одну работу в каждую сессию, получают постоянную личную скидку на все последующие заказы - 10 %.

2. Акция «Экономь много»! Супер предложение! Закажи 2 диплома и получи скидки 300 грн. на каждый диплом!

3. Акция «Приводи друзей!» Расскажи о нас другу, приводи его к нам и получишь 50 грн. (если друг сделает заказ работ на сумму не меньше 200 грн).

4. Акция «Летом диплом на шару!» Только летом у Вас есть возможность заказать диплом за 1500 грн.!

  • Амур
    Хочу поблагодарить за всё, Ирина! Она чудесный и справедливый человек! Она была всегда на связи! Было очень оперативно, приятно общаться!!! За 2 года Ирина ни разу не подвела меня! Все работы (курсовая, индивидуальная и дипломная работа) были сданы ...
     
  • Алина
    Ирочка, большое спасибо за курсовую! Защита прошла на отлично, буду Вас всем рекомендовать!!!
     
  • Олег
    Большое спасибо Ирине за помощь с дипломом! Вначале обратился к другим "специалистам", в итоге весь диплом был перечеркнут, исправить они так и не смогли...По совету знакомых обратился к Ирине, она фактически переписала диплом заново, в итоге защита прошла ...