РОЗДІЛ II. СТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ В УКРАЇНІ

2.1.Аналіз державного бюджету в Україні

Державний бюджет займає провідне місце в бюджетній системі України. І як будь-який план, він має свої складові частини. Відповідно до глави 5 Бюджетного кодексу  можна виділити доходну і видаткову частини Державного бюджету [1].

Дослідження проблем формування доходної частини Державного бюджету України викликає інтерес, насамперед тому, що саме бюджет характеризує рівень економічного розвитку країни, і завдяки правильному здійсненню бюджетного процесу забезпечується економічна і соціальна стабільність та належний життєвий рівень населення.

Розглянемо формування доходної частини державного бюджету за період 2004-2008 рр. Так, в таблиці 1 наведені узагальнені показники доходної частини державного та зведеного бюджетів відповідно до Закону України Про державний бюджет України на 2004, 2005, 2006, 2007, 2008  рік.[2,3,4,5,6]

Таблиця 1

Доходи державного бюджету України, тис.грн.

Показники Роки

2004

2005

2006

2007

2008

Доходи державного бюджету:

65.215.662,8

106.124.985,5

 

124.945.131
147.888.145,7
231.931.966,7
- доходи 
загального    фонду   Державного   бюджету    України

51.410.642,0

83.509.475,1

 

96.564.420,3
116.176.169
180.783.209,8
- доходи спеціального фонду Державного 
бюджету  України
13.805.020,8
22.615.510,4
28.380.710,7
31.711.976,7
51.148.756,9

 

Розглянемо формування витратної частини державного бюджету за період 2004-2008 рр.

Витрати державного бюджету України, тис.грн

Показники

Роки

2004

2005

2006

2007

2008

Видатки

державного бюджету:

72.215.687,6

117.394.610,1
 
137.081.485,7 
161.819.000,8
253.207.875,1
 
-видатки 
загального    фонду   Державного   бюджету    України

58.566.331,2

94.145.569,9 
 
108.245.247,8
130.090.241,6
200.106.067,7 
 
- видатки спеціального фонду Державного 
бюджету  України
13.649.356,4
23.249.040,2
 
28.836.237,9
31.728.759,2
53.101.807,4
 

Виконання бюджету полягає у мобілізації запланованих доходів і фінансуванні передбачених видатків. Організація виконання бюджету покладається на Кабінет Міністрів, оперативна робота ведеться Міністерством фінансів, Державною податковою адміністрацією і Державним казначейством. Виконання бюджету здійснюється на підставі розпису доходів і видатків.[17, c.136]

Доходи Державного  бюджету  України  у  2004 році  склали  70,3  млрд.   гривень,  що  становить  107,9  відсотка   до затверджених  показників  на рік або більше на 5.122,1 млн гривень більше,   в   тому    числі   по   загальному   фонду – відповідно 101,1 відсотка   або   більше  на  568  млн. гривень  більше.  Таке перевиконання  доходів  державного  бюджету  пояснюється   значним перевиконанням    доходів    спеціального   фонду   порівняно   із затвердженими показниками  та  зарахуванням  до  загального  фонду державного  бюджету   830,7  млн. гривень  додаткових   коштів,  що надійшли з  місцевих  бюджетів  понад  річні  розрахункові  обсяги доходів,  зазначені в Законі України "Про Державний бюджет України на 2004 рік.[7]

Обсяг державного боргу на кінець 2004 року знаходився в межах граничного розміру,  встановленого статтею 16 Закону України  "Про Державний бюджет  України  на  2004  рік",  і становив 67,8 млрд гривень,  або в абсолютному значенні збільшився протягом звітного  періоду  на  1,5  млрд.  гривень,  у  тому  числі  прямий зовнішній борг - на 1,1 млрд. гривень.
Видатки  Державного бюджету України  у 2004 році  становили  79,5  млрд.  гривень,  або  110  відсотків  до бюджетних призначень,  у тому числі по  загальному  фонду - 105,1  відсотка. Надання  кредитів з державного бюджету становило 1,9 млрд. гривень, або 87,9  відсотка  до  бюджетних  призначень,  у  тому  числі  по загальному    фонду - 122,6    відсотка.   
При загальному    задовільному    рівні   проведених   витрат державного  бюджету  Кабінет  Міністрів  України   не   забезпечив ефективне   управління   коштами  державного  бюджету,  дотримання розпорядниками бюджетних коштів фінансової дисципліни та  системне врегулювання проблеми погашення бюджетної заборгованості.
Основні макропоказники  економічного  і  соціального розвитку України  за  підсумками  2005  року   значно   відрізняються   від відповідних прогнозних показників, що були враховані у розрахунках державного   бюджету  на  2005  рік. Цей бюджет був мабуть одним з найскладніших бюджетів в історії Незалежної України.
Зокрема,  реальне  зростання валового  внутрішнього продукту за 2005 рік становило 2,6 відсотка при  прогнозі  8,2  відсотка. Це свідчить   про   відсутність   професіоналізму  та  системності  у макроекономічному прогнозуванні та справляє вкрай негативний вплив на бюджетне планування.
Доходи  державного  бюджету за 2005 рік становили 105,33 млрд. гривень,  або  99,3  відсотка  від  затверджених  Верховною  Радою України, та 97,5 відсотка до уточненого плану.[8]
Доходи загального  фонду  державного  бюджету  за  2005   рік становили 84,4 млрд. гривень, або 101,1 відсотка до запланованих, і були забезпечені, в основному, за рахунок перевиконання показників по  податку  на  додану вартість (на 1,6 млрд. гривень), податку на прибуток   підприємств  (на  1,3  млрд.  гривень),  надходжень  від штрафних  санкцій  (0,4  млрд.  гривень  без плану) та деяких інших платежів. Проте формальне незначне перевищення плану надходжень  коштів до  державного бюджету за загальним фондом має ілюзорний характер, оскільки  з  позицій   середньострокового   прогнозування   засоби досягнення  таких  показників  пов'язані  не тільки із збільшенням податкового  тиску  на  вітчизняного  товаровиробника  (за  даними Державної  податкової  адміністрації  України,  за рахунок надміру сплачених податків  і  зборів  до  державного   бюджету   залучено 3,7 млрд.  гривень,  що  на 26 відсотків більше,  ніж за попередній 2004 рік),  а і фактичним його знищенням за рахунок  лібералізації митних тарифів, встановлених Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний  бюджет  України  на  2005  рік"  та деяких інших  законодавчих  актів  України" .
Згідно з висновками  Рахункової  палати,  виконання  дохідної частини  державного  бюджету  здійснювалося в умовах перманентного перегляду умов оподаткування, що призводило до його нестабільності та не узгоджувалося з нормами чинного законодавства.
Про нереальність визначених Урядом України обсягів надходжень до державного бюджету  окремих  податків  і  зборів  (обов'язкових платежів)  та  інших  надходжень за спеціальним фондом у 2005 році свідчать фактичні надходження до спеціального фонду, які виявилися на  3,6 млрд. гривень,  або на 14,8 відсотка,  менше від уточненного плану.  Це пояснюється, зокрема, невиконанням плану надходжень від погашення     заборгованості     минулих     років     підприємств житлово-комунального господарства     і      паливно-енергетичного комплексу  та  збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ через несвоєчасне прийняття  порядків  реалізації відповідних норм   Закону.  
За підсумками виконання загального фонду  державного  бюджету за  2005  рік  утворився  дефіцит  у  сумі  8,6  млрд. гривень (при затвердженому  на  рік  (із  змінами)  дефіциті  у  сумі 10,2 млрд. гривень), по спеціальному фонду - профіцит у сумі 0,6 млрд. гривень (при затвердженому дефіциті у сумі 1 млрд. гривень).
Обсяг державного  боргу  на  кінець    року  становив 63,1 млрд.   гривень,   або  14,9  відсотка  валового  внутрішнього продукту;  він скоротився за 2005 рік на  4,6  млрд.  гривень  і  є меншим  від  затвердженого граничного розміру на 2,8 млрд. гривень.  Видатки  загального  фонду  державного  бюджету  за  2005  рік становили  93 млрд гривень, або 98,7 відсотка бюджетних призначень(на 1,2 млрд. гривень менше). При цьому за виключенням списаних без бюджетних призначень коштів за рішенням суду як додаткової дотації місцевим  бюджетам  за 2004 рік у сумі 971,3 млн. гривень виконання видатків   загального  фонду  державного  бюджету  становить  97,7 відсотка затверджених обсягів.
Доходи  державного бюджету за 2006 рік становили 133521,7 млн. гривень, видатки - 137108,0 млн. гривень, обсяги повернення кредитів - 858,6 млн. гривень та обсяги надання кредитів - 1048,9 млн. гривень,  дефіцит у сумі 3776,6 млн. гривень.
Доходи загального фонду державного бюджету за 2007 рік затверджено в сумі 125 млрд. 443,8 млн. гривень. Фактичні надходження перевищили затверджений обсяг на 657,3 млн.грн. і становили 126 млрд. 101,1 млн.грн. або 100,5 відс. річної планової суми.  Порівняно з попереднім роком, доходна частина загального фонду державного бюджету, у цілому, зросла на 24 млрд. 773 млн.грн. або 24,4 відсотки, що головним чином, забезпечено економічними факторами.[9]
При цьому за 51 із 81 джерел доходів загального фонду, затверджених законом про державний бюджет, надходження збільшилися на 27,9 млрд.грн., а за рештою - знизилися на 3,1 млрд. гривень. Проте реальні доходи загального фонду державного бюджету, обраховані у порівняних умовах з використанням індекса-дефлятора ВВП у розмірі 1,217, зменшилися на 2,9 відсотка. 

Законом про державний бюджет граничний розмір дефіциту спеціального фонду встановлено в сумі 1 млрд. 303,2 млн. гривень. Фактично, спеціальний фонд виконано з профіцитом у сумі 1 млрд. 572,2 млн. гривень.

Державний борг зріс на 5 млрд. 180,5 млн.грн. або 7,8 відсотки, до 71 млрд. 294,3 млн.грн. і знаходився в межах встановленого граничного розміру на кінець року (75 млрд. 444,3 млн. гривень). При цьому внутрішній державний борг менше граничного розміру на 7 млрд. 689,6 млн.грн., а зовнішній - перевищив граничний розмір на 700,9 млн.дол. або 3 млрд. 539,5 млн. гривень.

Перевищення фактичного обсягу державного зовнішнього боргу над граничним спричинене девальвацією гривні до окремих іноземних валют.

Видатки державного бюджету не виконані на 11,8 млрд.грн. або 6,4 відсотки і проведені в сумі 174,3 млрд.грн. при запланованих 186,1 млрд. гривень. Номінальні видатки зросли, у порівнянні з попереднім роком, на 37,2 млрд.грн. або 27,1 відс., а реальні - на 4,4 відсотка.

Видатки загального фонду державного бюджету виконано в сумі 136,8 млрд.грн. при плані 142,5 млрд.грн. або на 5,7 млрд.грн. та 4 відс. менше плану. Заходи Уряду, які вживалися впродовж року щодо поліпшення розрахункової дисципліни, дали можливість зменшити кредиторську заборгованість загального фонду в частині основної діяльності в 4 рази, з 1,7 млрд.грн. до 0,4 млрд. гривень. Проте недоліки у плануванні видатків, проведенні закупівель, управлінні бюджетними коштами тощо призвели до зростання дебіторської заборгованості загального фонду в частині основної діяльності на 1,4 млрд.грн. або в 2,2 раза.

Доходи Державного бюджету України станом на 2008 рік становлять - 215 359 392,3 тис. грн., а фінансування Державного бюджету України становить 18 822212,1 тис. грн. Стосовно видатків, то це сума у розмірі 232 372 003,8 тис. грн. То ж можна сказати, що бюджет країни є дефіцитним, а джерелами фінансування бюджетного дефіциту є державні запозичення.

26 грудня Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому проект Державного бюджету України на 2009 рік, поданий Кабінетом міністрів України.

Дефіцит бюджету-2009  складе 31 млрд. гривень, тобто 3% від прогнозованого рівня ВВП. Доходи бюджету урядом було визначено сумою 238 мільярдів гривень (проти 232 млрд. грн. минулого року), у тому числі доходи загального фонду Державного бюджету України - сумою 182 мільярди гривень та доходи спеціального фонду Державного бюджету України - сумі 55 мільярдів гривень.

Видатки держбюджету 2009 року відповідно до проекту уряду мали скласти 266 мільярдів гривень (проти 253 торік), у тому числі видатки загального фонду - сумою 189 мільярдів, а спецфонду - 77 млрд. грн. Втім під час розгляду депутати збільшили видаткову частину щонайменше на 1,5 мільярди.

Однією з найбільш характерних рис прийняття держбюджету-2009 стало порушення всіх законодавчо визначених термінів його розгляду. Першу редакцію бюджету було внесено Кабінетом міністрів до парламенту 15 вересня 2008 року.[28]

Найбільшу, і цілком обґрунтовану критику викликає нереалістичність макроекономічних показників, закладених проектом держбюджету. Закладений урядом рівень зростання ВВП (+0,4%) є надто оптимістичним сценарієм. Більшість світових фінансових організацій, як і рейтингові агентства прогнозують у 2009 році в Україні рецесію. На це вказують й індикатори розвитку економіки у листопаді 2008 року: спаду ВВП на -14,4% і зменшення промислового виробництва на 28,6% до листопада 2007 р. Про подолання негативних тенденцій розвитку базових галузей економіки сьогодні говорити немає підстав. Прогноз щодо рецесії надавало і Міністерство економіки на початку грудня, однак у проекті бюджету були закладені значно кращий показник економічного зростання. А це вже ставить під сумнів можливість виконання держбюджету у визначених урядом обсягах.

 

Курсовые дипломные

Если вас интересуют курсовые, дипломные и другие работы на заказ, обязательно стоит обратится в 5balov.com.ua. Мы сотрудничаем со специалистами в самых разных отраслях науки. От агроконсалтинга, до романо-германской филологии, от журналистики, до организации торговли. И все курсовые, дипломные и другие работы, которые будут вам заказаны — будут выполнены только специалистами, узкопрофильными знатоками, так что ваша работа получит высший бал.

Естественно, что перед сдачей лучше всего подготовится по уже выполненной для вас работе, чтобы предзащита выглядела как можно более уверенней. Однако это — капля в море, если говорить об усилиях, которые бы потребовались на полноценное написание.

Однако, при этом, если вы заказываете курсовые, дипломные или другие типы работ у нас — всё будет выполнено в предельно сжатые сроки. Это связано отнюдь не со спешкой и не с небрежностью, а наоборот — с огромным опытом, который наработали наши специалисты в создании действительно качественных дипломных и курсовых работ. Более того, кроме опыта, на нашей стороне — фактографическая база и уникальные материалы, так что вы сможете предстать перед вашими преподавателями в правильном свете.

Естественно, лучше выполнять работы самостоятельно, однако далеко не всегда это возможно, в виду ограниченного количества свободного времени и очень плотного графика. Именно для того, чтобы решить подобные проблемы, мы и работаем.

Вы всегда можете на нас рассчитывать. И даже если до сдачи осталось совсем и совсем немного времени — обращайтесь. У нас в запасе очень много наработок, которые позволят создать курсовую или дипломную работу в невероятно сжатые сроки совершенно без потери качества.

Кстати, такая работа будет целиком и полностью оформлена в академическим ключе, что очень важно. Ведь при сдаче работы, оценочная комиссия будет очень серьезное внимание уделять не только содержанию и тому, как вы овладели материалом, но и на то, как именно оформлена работа. С нами всё будет действительно идеально.

Заказать курсовые дипломные

Где заказать дипломные курсовые?

Перед многими специалистами, которым скоро «светит» выполнение дипломной работы, стоит один вопрос – выполнять ли дипломную работу самому или заказать у человека, который сделает это быстро и правильно? С одной стороны, совесть подсказывает, что лучше и честнее будет выполнить дипломную работу самому. Да, в этом есть положительные моменты – Вы будете знать курсовую дипломную от А до Я, каждую его строчку и цифру, и всегда легко ответите на любой вопрос экзаменационной комиссии. Но, как показывает практика, лишь часть студентов может выполнить дипломную работу правильно и без ошибок, а также правильно составить приветственную речь. Всем стальным приходится просить помощи более грамотных в этом вопросе людей, и, зачастую, это не дипломные руководители. Тем более, такой способ отнимает большое количество времени и денег.

Чтобы избежать потери времени и нервотрепки, можно попробовать другой способ – сразу обратиться к специалисту, который поможет Вам разработать курсовые дипломные правильно, без ошибок, и срок. Все требования Вашего высшего учебного заведения будут соблюдены, если Вы обратитесь к специалистам, выполняющим работы на нашем сайте. Они выполнят курсовые дипломные на заказ абсолютно любой сложности и в кратчайшие сроки, и, самое главное – цена дипломной работы Вас приятно порадует.

Вы можете заказать не только курсовые дипломные, но и рецензию к ним, а также полный доклад, который, как известно, намного важнее самой дипломной работы. Доклад, который Вы предоставляете комиссии – это лицо Вашей курсовой дипломной работы, и именно от него зависит, насколько успешно Вы защититесь. Поэтому, если Вы не уверенны в своих силах, лучше довериться профессионалу, который верно расставит приоритеты Вашей дипломной работы в докладе.

Действующие акции

АКЦИИ!!!

Рады представить Вам наши акции, с помощью которых Вы сможете значительно сэкономить Ваши денежки и отлично подготовиться к сессии!

1. Акция «Копилка». Мы ценим постоянных клиентов и предлагаем им постоянные скидки! Все наши клиенты, которые заказывают хотя бы одну работу в каждую сессию, получают постоянную личную скидку на все последующие заказы - 10 %.

2. Акция «Экономь много»! Супер предложение! Закажи 2 диплома и получи скидки 300 грн. на каждый диплом!

3. Акция «Приводи друзей!» Расскажи о нас другу, приводи его к нам и получишь 50 грн. (если друг сделает заказ работ на сумму не меньше 200 грн).

4. Акция «Летом диплом на шару!» Только летом у Вас есть возможность заказать диплом за 1500 грн.!

  • Амур
    Хочу поблагодарить за всё, Ирина! Она чудесный и справедливый человек! Она была всегда на связи! Было очень оперативно, приятно общаться!!! За 2 года Ирина ни разу не подвела меня! Все работы (курсовая, индивидуальная и дипломная работа) были сданы ...
     
  • Алина
    Ирочка, большое спасибо за курсовую! Защита прошла на отлично, буду Вас всем рекомендовать!!!
     
  • Олег
    Большое спасибо Ирине за помощь с дипломом! Вначале обратился к другим "специалистам", в итоге весь диплом был перечеркнут, исправить они так и не смогли...По совету знакомых обратился к Ирине, она фактически переписала диплом заново, в итоге защита прошла ...