На основі проведеного в дипломній роботі дослідження сформульовано наступні висновки.
Підприємництво – це особливий вид економічної активності (під який ми розуміємо доцільну діяльність, спрямовану на витяг прибутку), що заснована на самостійній ініціативі, відповідальності й інноваційній підприємницькій ідеї.
В системі підприємницької діяльності значне місце займає малий бізнес. нами доведено, що без утворення в Україні сучасних високоефективних крупнокорпоративних підприємств становлення дієздатного і значимого сектора малих підприємств неможливе. Усі види підприємництва слід розглядати в їх нерозривному ієрархічному зв'язку: авангардом економіки є великі корпорації за типом фінансово-промислових груп, а малі підприємства можуть і повинні допомагати їм функціонувати в ефективному режимі.
В даний час доцільно виділяти два види критеріїв поділу фірм на малі, середні та великі: кількісні (статистичні показники: число зайнятих на підприємстві, оборот, активи, капітал, прибуток) і якісні (відношення власника підприємства до праці і керування підприємством, ступінь його контакту з персоналом).
Майбутнє українського підприємництва прямо визначається можливостями формування тісних коопераційних зв'язків малих та великих підприємств. Внаслідок того необхідно вдосконалити законодавство про державну підтримку в першу чергу малого бізнесу по лінії введення норм про стимулювання процесу взаємодії малого та великого бізнесу.
Отже, малий і великий бізнес складають єдиний економічний механізм. Великі організаційно-господарські структури забезпечують стабільність і керованість економіки, а малі створюють конкурентне середовище, забезпечують виробництву гнучкість і спеціалізацію, розробку науково-технічних новацій. А це стимулює зміцнення інтегрованих зв'язків між суб’єктами підприємницької діяльності. Другий розділ нашої роботи було присвячено розгляду структури і організації підприємницької діяльності на приватному сільськогосподарсь-кому підприємстві «Перемога». Спираючись на фінансову звітність підприємства за період 2005-2007 рр., нами була зроблена характеристика фінансово-економічного стану підприємства, розглянута підприємницька структура управління і досліджено аналіз підприємницької діяльності на підприємстві ПСП «Перемога».
В умовах подальшого реформування економіки підприємництво в Україні ще не досягло необхідного розвитку, держава повинна стимулювати діяльність підприємницьких структур. Це зумовлює необхідність синтезу методів і інструментів його підтримки, що передбачає розробку концепції стимулювання діяльності підприємницьких структур.
Позитивною передумовою організації підприємницької діяльності виступає досконале в правовому плані середовище, котре підтримує інтереси підприємців.
Домінуючої позиції в підприємницькій діяльності досягають форми, основані на використанні інтелектуального багатства. У зв'язку із цим виникають такі якості підприємців, як творчість, здатність сформувати нові ідеї та матеріалізувати їх.
Комерційна діяльність постійно вдосконалюється у відповідності з об'єктивними вимогами виробництва та реалізації товарів, ускладненням господарських зв'язків, підвищенням ролі споживача в формуванні техніко-економічних та інших параметрів продукції. Значну ролі також відіграють зміни в організаційних формах та характері діяльності фірм.
Отже, узагальнюючи все вище доведене, ми вважаємо, що основними шляхами вдосконалення комерційної діяльності сучасних підприємницьких структур можна визначити наступні:
1. Посилення стратегічного планування, головною змістовністю якого має бути розробка основних засад та цілей розвитку компанії, розробка та реалізація стратегій, що є орієнтирами для різних сторін діяльності підприємств, зокрема, стратегій в сфері ділової політики, маркетингу, розподілу інвестицій та ресурсів, структури управління тощо.
2. Налагодження тотального управління якістю менеджменту: залучення керівників та виконавців фірми в процес ведення бізнесу на основі постійного задоволення та випереджування очікувань клієнтів. Система тотального управління якістю вимагає суттєвих змін в організації та впровадження комплексу управлінських процесів, що призводять до кардинальної зміни системи орієнтації робітників
3. Впровадження системи тотального управління якістю товарів та послуг, яка б спрямовувалась на підвищення ступеня задоволення клієнтів продуктами та послугами, посилення іміджу та репутації фірми, збільшення чисельності клієнтів, підвищення продуктивності праці та прибутку.
4. Забезпечення інформаційної підтримки на підприємстві у вигляді комп'ютерного забезпечення: створення для користувачів принципово нових можливостей інтегрального характеру, організація автоматизованого документообігу, створення різноманітних масивів управлінської, комерційної та іншої інформації соціально-економічного характеру, можливість вирішення окремих професійних завдань за допомогою різних засобів та інструментів.
Належна організація комерційної діяльності дозволяє підприємству бути чимось більшим, ніж сумою його окремих компонентів – капіталу та співробітників.
Загалом, удосконалення організації комерційної діяльності на підприємствах, більш чітка деталізація функцій та організації управління на основі сучасних методів та технічних засобів визначатимуть і в багатьох випадках вирішуватимуть проблему підвищення якості управління суб'єктів підприємництва як на мікрорівні, так і в цілому в Україні.