ВСТУП
Страхова галузь України, як і вся її економіка, зазнає нині, в умовах економічної кризи, безпрецедентних змін – політичних, юридичних, економічних, соціальних, технологічних. Важливого значення набуває вироблення стратегії розвитку страхових відносин між дійовими особами ринку – страховиками та страхувальниками. У перших – досягнення надійності та платоспроможності на час їх дії за рахунок розширення страхового поля та точного визначення страхових тарифів. У других – ріст довіри до страховиків. Особисте страхування і особливо страхування життя, є необхідним атрибутом ринкової економіки.
Саме страхування життя в розвинених країнах світу є важливим інструментом соціального захисту населення і могутнім джерелом інвестування національних економік. У розвинутих країнах страховий бізнес забезпечує дієвий захист соціальних і майнових прав та інтересів громадян від ризиків, сприяє підтриманню соціальної стабільності суспільства та економічної безпеки держави; він є потужним засобом акумулювання коштів для інвестування в економіку. Тобто страхування на Заході є нормою життя. У нас ще на клієнтів страхових компаній позирають як на диваків.
Особисте страхування в країнах з розвинутою економікою є надійним джерелом інвестиційних надходжень і займає від 30 до 40 % на ринку страхових послуг. Страхування життя в США та передових країнах Західної Європи має багаторічну історію. Наявність страхових полісів у населення є одним з чинників його добробуту і надає людям упевненості у завтрашньому дні. При цьому людина покладається виключно на власні сили для забезпечення свого майбутнього.
Наразі страхування розвивається за рахунок фактичної відсутності конкуренції, яке багато в чому пояснюється побоюваннями потенційних конкурентів перед неврегульованістю законодавства і необхідністю дуже великих стартових вкладень при тому, що віддача починається через 5 - 10 років. Україна стоїть на порозі реформування галузей страхування, де не останню роль відіграє страхування життя.
Отже, метою нашого дослідження є оцінка ринку особистого страхування в Україні і визначення перспектив його розвитку.
Досягнення нашої мети здійснюватиметься через виконання наступних завдань:
- визначення сутності понять страхування та страхового ринку, виду страхової послуги як особисте страхування;
- характеристика законодавчого підґрунтя здійснення „лайфового” страхування;
- аналіз кон’юнктури на страховому ринку України;
- виокремлення проблемних питань функціонування страхових компаній на ринку „лайфового” страхування;
- аналіз діяльності СК «Вексель»
Об’єктом нашого дослідження є страховий ринок України і СК «Вексель». Предметом - вид страхового продукту – особисте страхування.