1663. Задача з управлінського обліку. Варіант 21
Варіант 21
Підприємство «Полтава», що виробляє один вид продукції, вирішило змінити стратегію і за рахунок цього збільшити обсяг продажів та підвищити ціну реалізації. Зміни полягають у покращенні якості та надійності продукції, поліпшенні її товарного виду. Ці зміни, що зумовили підвищені витрати дорогих матеріалів та вартості виробів, почали діяти з початку останнього звітного року.
Результати діяльності підприємства за останній рік здійснення попередньої стратегії та за першій рік застосування нової стратегії наведено в таблиці.
№ |
Показник |
Позначення |
Базисний рік |
Звітний рік за новою стратегією |
1 |
Кількість вироблених і проданих одиниць продукції, шт. |
К |
5000 |
6000 |
2 |
Ціна реалізації, грн./од |
ЦР |
40 |
45 |
3 |
Обсяг продажів, грн. (ряд 1 х ряд 2) |
200000 |
270000 |
|
4 |
Прямі витрати матеріалів на одиницю продукції, кг/од |
М |
0,500 |
0,533 |
5 |
Ціна матеріалів, грн./кг |
ЦМ |
15 |
16 |
6 |
Прямі витрати на матеріали, грн. (ряд 1 х ряд 4 х ряд 5) |
37500 |
51168 |
|
7 |
Маржинальний доход, грн. (ряд 3 – ряд 6) |
Д |
162500 |
218832 |
Інші витрати підприємства є постійними і тому зміна стратегії на них не вплинула. Вважаючи, що приріст маржинального доходу зумовлений лише зміною стратегії, необхідно визначити вплив на його відхилення чотирьох факторів: збільшення обсягу продажів, зміни ціни готової продукції, зростання ціни матеріалів, збільшення витрат матеріалів на одиницю продукції.
На підставі виконаних розрахунків треба зробити висновки про ефективність і доцільність нової стратегії.