1850. Регіональна економіка (НУХТ) –вар.5
Варіант 5
Задача 1
Визначити структуру виробництва галузі промисловості у 1995 та 2000 роках, а також визначити коефіцієнт структурних зрушень по галузі “В” та темпи прискорення по промисловості та окремих галузях (Результати занести в таблицю).
Якщо відомо, що в 1995 р. обсяг валової продукції промисловості склав 24,8 млн. грн., в т. ч. по галузях: А – 5,8 млн. грн.; Б – 5млн.грн.; В – 14млн. грн.
В 2000 р. обсяг виробництва у порівнянні з 1995 р. по промисловості зріс на 28,8 млн. грн., в т.ч. по галузях: А - на 10,7 млн. грн., Б – на 14,1, В – на 4 млн. грн.
Задача 2
Визначити техніко-економічні характеристики (фондо-, матеріало- та працемісткість виробництва, а також фондо-, матеріаловіддачу, виробіток і фондоозброєність праці) галузі. Якщо обсяги основних виробничих фондів на кінець 2003 р. склали 2000 тис. грн., обсяги нормованих оборотних засобів – 550 тис. грн., обсяги випуску продукції – 110 тис. шт., собівартість одиниці продукції – 6 грн., чисельність працюючих 250 чол.
Задача 3
За даними статистичного щорічника розрахувати для Черкаської та Харківської областей:
1) коефіцієнти народжуваності, смертності та природного руху населення (та порівняти їх із коефіцієнтами по країні),
2) чисельність населення областей через 5 років, за умови, що тенденції не зміняться
3) чисельність населення областей через 5 років, за умови, що коефіцієнт природного руху зросте на 15%.
Задача 4
За даними статистичного щорічника визначити екологічне навантаження на територію Черкаської і Харківської областей та порівняти із середнім по країні показником, а також визначити динамічні зміни викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря (пояснити тенденцію).
Задача 5
Приведені затрати на виробництво 1 т фосфатних добрив складає в першому районі 50 грн., у другому – 70 грн. Відстань між хімічними комбінатами – 700 км. Приведені затрати на транспортування 1 тонни добрив на відстань 1 км в напрямку від першого району до другого складають 0,5 грн., а в зворотному напрямку – 0,3 грн.
Визначити економічно ефективний радіус перевезення добрив в обох напрямках та зробити висновок про те, в якому районі вигідніше розміщувати виробництво фосфатних добрив.