1908. Оптимізація логістичних рішень
План
Завдання
Оптове підприємство існує на ринку лікарських засобів вже три роки. Сфера діяльності – закупівля медикаментів та продаж їх в точки збуту у трьох регіонах України: Захід, Північ, Південь. У збутовій діяльності воно співпрацює з посередниками. Власноруч постачаннями у точки збуту не займається. Підприємство в даному маркетинговому році скорегувало стратегічні плани і поставило перед департаментом логістики мету розробити оптимізаційний план управління асортиментним рядом і відповідно запасами.
У підприємства існує певний асортимент товару (таблиця 1), але необхідно винайти й виключити з обігу ті позиції, які а) не дають достатнього прибутку, б) дуже дорогі товари. Необхідно винайти причину, чому дані товари належать до певних категорій.
Для цього необхідно зробити АВС – аналіз з метою виявлення “top-позицій», й XYZ – аналіз за кожною з цих позицій. Розробити нормативи запасів (приклад норм запасів в таблиці 2), з урахуванням поставленого завдання та даними, що отримані з точок збуту (відомості кількості замовлень та постачань у точки збуту наведено в таблиці 3).
Зробити висновки щодо належності товарів до відповідних категорій і розробити пропозиції для а) С-групи, б) А-групи, в) В-групи.
Після цього відповідно погодитись або спростувати наявність даних проблем з вини посередника - збутовика – провести рейтингову оцінку тих посередників, які постачають певну категорію товарів до точок збуту. (дані щодо кількості запізнення, неналежної якості товару, а також яку групу веде певний постачальник - наведено в таблиці 4).
Виявити товари, які категорично необхідно виключити з портфелю закупівель. Замість них необхідно визначитись, в які інші товарі є доцільним інвестувати грошові кошти (до уваги пропонується перелік товарів в таблиці 5). Відповідно до цього необхідно визначити оптимальний розмір партії постачання з огляду на наявність знижки, транспортні витрати та витрати на складування (дані в таблиці 6).
Необхідно визначити вантажну та інші площі, необхідні для складування нового товару, то того ж потрібно розробити зонування: які товари будуть перебувати в гарячих та холодних зонах.
Виконання
Список використаної літератури