2063. Історія економічних вчень, НАУ
ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ
1. Формування ринкового господарства у Німеччині у першій половині ХІХ ст. та причини відставання від країн Західної Європи. Аграрні реформи
Вступ ……………………………………………………………… … 2
1. Формування ринкового господарства у Німеччині у першій половині ХІХ ст. та причини відставання від країн Західної Європи ..... 2
2. Аграрні реформи у Німеччині у першій половині ХІХ ст. ……. 3
Висновок ………………………………………………………… ….. 4
Використана література ……………………………………… …….. 4
2. Загальна характеристика історичної школи Німеччини
Вступ ………………………………………………………………….. 6
1. Ф. Ліст – засновник історичного методу дослідження в політичної економії …………………………………………………………………….. 7
2. Основні ідеї представників історичної школи в Німеччині ……………………………………………………………………………….. 8
Висновок ……………………………………………………………... 9
Використана література ……………………………………………... 9
3. Умови та напрямки економічних досліджень в економічній історії та історії економічних учень
Вступ ………………………………………………………………… 10
1. Умови та напрямки економічних досліджень в економічній історії ………………………………………………………………………………. 11
2. Умови та напрямки економічних досліджень в історії економічних учень ………………………………………………………………………… 11
Висновок ……………………………………………………………… 12
Використана література ……………………………………………... 12
4. Місце і роль «економічної історії та історії економічних учень» у системі економічних знань
Вступ ………………………………………………………………… 13
1. Місце та роль «економічної історії» у системі економічних знань ………………………………………………………………………………. 14
2. Місце та роль «історії економічних учень» у системі економічних знань ………………………………………………………………………... 14
Висновок …………………………………………………………….. 15
Використана література …………………………………………….. 16
Розкрити зміст категорій і понять
Абсолютна конкуренція Фритредерство Протекціонізм Залізний закон заробітної плати Гармонії інтересів Закони виробництва Закон розподілу. Закон Юма Економічна система М. Балудянського. Прибуток з капіталу –Максимізація прибутку
Тести (вибрати правильну відповідь)
1. Основною історичною передумовою у формуванні марксизму було:
а) завершення промислового перевороту;
б) встановлення класичної форми фабричної системи;
в) величезний розвиток продуктивних сил;
г) капіталізм показав суперечливий характер свого розвитку;
2. За визнанням К. Маркса, як вчений він методологічно сформувався із трьох наукових джерел:
а) теорії меркантилізму;
б) англійської політичної економії;
в) німецької історичної школи;
г) німецької класичної філософії;
д) французького утопічного соціалізму;
е) неокласичної економічної теорії.
3. У методології дослідження К. Маркса центральне місце посідає концепція про:
а) додаткову вартість;
б) становище робітничого класу;
в) суспільну власність;
г) базис і надбудову.
4. Якими із перелічених варіантів положень керується К. Маркс, якщо припустити, що додаткова вартість створюється?
а) працею, капіталом і землею;
б) постійним капіталом;
в) неоплаченою працею продуктивних робітників;
г) працею додатково найманих працівників;
д) всім авансованим капіталом.
5. Виходячи із теоретичного надбання К. Маркса проаналізуйте, що створює конкретна праця?
а) вартість;
б) споживчу вартість;
в) переносить вартість засобів виробництва на готовий продукт;
г) додаткову вартість;
д) прибуток;
е) підприємницький дохід;
є) корисність.
6. Що є визначальною рисою теорії інституціоналізму?
а) контроль суспільства над економікою;
б) монополізація ринку;
в) механізм реалізації криз;
г) економічне зростання економіки.
7. Інституціоналізм – це своєрідний напрям в економічній теорії. Що він вивчає?
а) проблеми розвитку суспільства;
б) виробничі відносини суспільства;
в) суспільно економічні закони;
г) економічні, політичні, правові та інші проблеми суспільства.
8. Які рушійні сили виділяє Т. Веблен, що спонукають людину до продуктивної економічної діяльності?
а) матеріальні стимули;
б) особистий інтерес;
в) форма організації суспільного виробництва;
г) напівсвідомий потяг до добре виконаної та ефективної роботи, допитливість.
9. Важливою рисою індустріальної системи Дж. Гелбрейт називає планування. Визначте, що є основою його виникнення?
а) централізоване, тоталітарне управління;
б) економічні кризи, що супроводжують капіталістичну економіку;
в) розвиток науки і техніки, що мають забезпечити здійснення передбачених фірмою результатів;
г) збільшення кількості підприємств і розширення конкурентного середовища.
10. Назвіть обставини, що справили вплив на формування теоретичної і ідеологічної платформи соціал-реформізму?
а) зростання питомої ваги кваліфікованих працівників і службовців;
б) співробітництво робітничого класу з інтелігенцією, що породило його нейтральність і сприяло формуванню психології індивідуалізму;
в) двоїста політика поведінки дрібної буржуазії;
г) зростання соціальних протиріч у суспільстві, бажання трудящих поправити матеріальне становище.