2616. Контрольна робота з предмету фінанси підприємств, КУРВ, варіант 10
ПЛАН
Варіант 10
1. Дати письмову відповідь на наступне питання: 3
У чому полягає сутність дивідендної політики та у яких формах можуть виплачуватись дивіденди? 3
2. Дати відповіді на тести: 14
1. Дохід від реалізації товарів і продукції у "Звіті про фінансові результати" визнається за таких умов:
а) підприємство передало покупцеві суттєві вигоди, пов'язані з правом власності на товар;
б) підприємство не бере подальшої участі в керівництві, пов'язаному з володінням реалізованими товарами;
в) сума доходу може бути оцінена покупцем;
г) імовірне отримання підприємством економічних вигід.
2. Норматив оборотних засобів за розрахунками із заготівельними організаціями визначається так:
а) ;
б) ;
в) .
3. Згідно з П(с)БО статутний капітал - це:
а) сукупність внесків учасників у майно при створенні підприємства;
б) зафіксована в установчих документах загальна вартість активів, які є внеском власників до капіталу підприємства;
в) відображена в обліку сума коштів, що надійшли від засновників та учасників при створенні акціонерного товариства.
4. Під час створення ТзОВ "Мірінда" учасники внесли паї. Один вніс 10 тис. грн, другий - 8 тис. грн, третій - автомобіль вартістю 9,5 тис. грн. У результаті індексації вартість майна, яка відповідає кредитовому сальдо 41-го рахунку, зросла в 4,2 рази. Як змінилась величина паю?
а) у третього учасника зросла в 4,2 рази, у перших двох не змінилась;
б) у всіх трьох учасників зросла в 4,2 рази;
в) не змінилась.
5. Фірма "Антверпен" збанкрутувала. Кредиторська заборгованість становила за даними балансу 255 тис. грн. Сума активів фірми - 205 тис. грн. Заборгованість із заробітної плати - 30 тис. грн, 25 тис. грн. - плата до бюджету. Кредитори в кількості трьох осіб мали рівні частки в боржника. Яка величина конкурсної маси буде повернута кожному кредиторові?
а) 66,6 тис. грн;
б) 50 тис. грн;
в) 56,6 тис. грн.
Задача 1. 16
Підприємство виробляє два різних види продукції – А і Б. Продукцію А продають за ціною 30 грн., Б – 20 грн. Прогнозний звіт про фінансові результати має такий вигляд:
Результати діяльності підприємства
Дохід від реалізації продукції (тис. грн.) |
600 |
Змінні витрати |
400 |
Маржинальний прибуток |
|
Постійні витрати |
150 |
Операційний прибуток |
Власник підприємства оцінює, що 60 % доходу від реалізації дасть продукція А, а 40 % – продукція Б. На продукцію А припадає 60 % змінних витрат. Третина постійних витрат є спільною для обох продуктів, а половина постійних витрат прямо простежується до продуктової лінії продукції А.
Необхідно обчислити:
- Дохід від реалізації, який матиме підприємство для беззбиткової роботи.
- Кількість продукції кожного виду, яку має продати підприємство для беззбиткової роботи.
- Коефіцієнт операційного важеля для підприємства. Припустимо, що фактичні доходи будуть на 40 % вищі за прогнозні доходи. На скільки відсотків зростуть прибутки за такої зміни обсягу реалізації?
Задача 2. 18
Підприємство виготовляє продукцію, основні економічні параметри якої наведені в табл. 30.
Таблиця 30
Економічні параметри продукції підприємства
Показники |
Одиниця. вимірювання. Вимір |
Номер варіанта |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
Ціна продажу 1 кг продукту |
грн. |
0,76 |
0,81 |
0,85 |
0,84 |
0,91 |
0,68 |
Змінні витрати (сировина, матеріали, праця, накладні витрати) на одиницю (1 кг) продукції |
грн. |
0,37 |
0,45 |
0,54 |
0,32 |
0,65 |
0,56 |
Загальна сума постійних витрат по підприємству за рік |
грн. |
54000 |
62320 |
78300 |
69770 |
59880 |
58790 |
Обсяг реалізації продукції за минулий рік |
т |
830 |
860 |
890 |
910 |
870 |
850 |
Дирекція підприємства не задоволена результатами діяльності за минулий рік і розглядає декілька можливостей зростання прибутковості, а саме: підвищення витрат на просування продукції на ринку; підвищення зовнішнього вигляду продукції з одночасним збільшенням ціни реалізації; підвищення ціни реалізації.
Необхідно оцінити привабливість для підприємства і доцільність здійснення зазначених заходів за таких умов:
- Менеджер зі збуту впевнений, що рекламна кампанія здатна збільшити обсяг реалізації продукції на 30 %. Якщо метою дирекції підприємства є підвищення прибутку поточного року на 30 % порівняно з минулим роком, тоді, яку максимальну суму може підприємство витратити на рекламу?
- Припустимо, що підприємство з метою підвищення привабливості продукції для споживача планує поліпшити упаковку продукції, що призведе до підвищення змінних витрат на 0,03 грн. на одиницю продукції; ціну продукції планується підняти на 4,5 %. Обчисліть прибуток підприємства в поточному році.
- Підприємство збільшує ціну продажу на 8 % . Обсяг реалізації зменшується на 12 %. Чи буде правильним рішення щодо підвищення ціни? Обчислити обсяг реалізації, необхідний за нової ціни, щоб підприємство отримало такий самий прибуток, як і минулого року.
- Зробити висновки щодо доцільності обрання того чи іншого напрямку зростання прибутковості діяльності підприємства в поточному році.