3356. Контрольна з обліку в галузях
Варіант 6
Практичні завдання
Завдання №1 за темою: «Особливості обліку в оптовій та роздрібній торгівлі»
На основі наведених даних необхідно:
- відобразити в системі рахунків бухгалтерського обліку господарські операції з придбання та реалізації товарів, визначити необхідні суми;
- розрахувати собівартість реалізованих товарів, суми торгової націнки та суми транспортно-заготівельних витрат, які припадають на реалізований товар;
- указати на підставі яких первинних документів знайдуть відображення зазначені господарські операції.
Дані для виконання Підприємство роздрібної торгівлі ТОВ «Вектра» займається реалізацією продуктів харчування. Згідно обліковій політиці облік товарів на підприємстві ведеться за цінами продажу, транспортно-заготівельні витрати враховуються на субрахунку 289 «Транспортно-заготівельні витрати».
На початок звітного періоду ТОВ «Вектра» мало наступні залишки на субрахунках з обліку товарів у роздрібній торгівлі
Таблиця 1
Залишки на рахунку 28 “Товари”станом на 01.01.20__ р.
Субрахунки Сума, грн.
дебет кредит
282 “Товари в торгівлі” * 30 623,00
285 “Торгова націнка” 11 123,00
289 “Транспортно-заготівельні витрати” 7 250,00
Торгівельне підприємство здійснило наступні операції
1. Згідно договору купівлі-продажу придбано товар
- соус томатний у скляних банках – 3000 шт. за ціною 12 грн. (в т.ч. ПДВ – 2 грн.) на загальну суму 36000 грн.;
- сік томатний в скляних банках – 1000 шт. за ціною 18 грн. (в т.ч. ПДВ – 3 грн.) на загальну суму 18000 грн.;
2. Придбаний товар перевезено транспортною організацією. В Акті виконаних робіт (наданих послуг) зазначено наступні дані: вартість послуг транспортування без ПДВ – 1250,00 грн.; ПДВ – 250,00 грн.
3. У звітному періоді були передані для реалізації в магазин і продані кінцевому покупцеві банки з соусом у кількості 2500 штук і банки з соком у кількості 900 штук. Згідно з розпорядженням керівника для визначення продажної ціни до даної партії товару застосовується торговельна націнка в розмірі 16,7%.
4. Згідно бартерної угоди на підприємство надійшли товари:
- Цукорниці марки «А» в кількості 20 шт. в обмін на 20 цукорниць марки «Б» (товари подібні). Балансова вартість цукорниць марки «Б» - 300 грн., справедлива вартість - 360 грн. (в т.ч. ПДВ - 60 грн.).
- Кавомолки - 30 шт. в обмін на 30 тостерів (товар неподібний). Балансова вартість одного тостера - 200 грн., продажна вартість - 360 грн. (в т.ч. ПДВ - 60 грн.) Справедлива вартість однієї кавомолки - 360 грн. (в т.ч. ПДВ - 60 грн.).
Завдання №2 за темою «Облік на підприємствах будівельної галузі»
Будівельне підприємство "Жилтрест-2" придбало тимчасову (нетитульну) споруду (огорожу будівельного майданчика) за 12000 грн. (з ПДВ). На монтаж споруди використано виробничих запасів на суму 1000 грн., нарахована заробітна плата робітникам в розмірі 1500 грн. За весь період експлуатації огорожі будівельного майданчика нараховано знос 9800 грн. Витрати на розбирання споруди склали 700 грн. Оприбутковано матеріали від розбирання споруди на суму 1100 грн.
Будівельне підприємство "Жилтрест-2" згідно з договором підряду повинно побудувати магазин для ТОВ "Олівер". Загальна договірна ціна будівельного контракту складає 840 000 тис. грн. (у тому числі ПДВ).
Планові витрати на весь період будівництва складають 600 000 тис. грн. Фактичні витрати за етапи склали: - за І етап – 140 000 тис. грн., за ІІ етап – 220 000 тис. грн. за ІІІ етап – 240 000 тис. грн.
Протягом трьох етапів замовнику виставлялися проміжні рахунки:
- за І етап – 180 000 тис. грн. (у тому числі ПДВ – 30000 грн.);
- за ІІ етап – 300 000 тис. грн. (у тому числі ПДВ – 50000 грн.);
- за ІІІ етап – 360 000 тис. грн. (у тому числі ПДВ– 60000 грн.).
Необхідно оформити бухгалтерськими проводками наведені операції, визначити дохід будівельної організації за окремими періодами (на дату балансу) за методом співвідношення фактичних витрат з початку виконання будівельного контракту до дати балансу та очікуваної (кошторисної) суми загальних витрат за контрактом і відобразити операції по виконанню будівельного контракту в бухгалтерському обліку по кожному звітному періоду.