3960. Задача на визначення конкурентоспроможності
		
	ЗАДАЧА 2
Визначення конкурентоспроможності продукції. Одним з важливих показників, які визначають позицію фірми на ринку є  конкурентоспроможність її продукції.
Необхідно визначити конкурентоспроможність мінеральної води «Трускавецька». Відомі  основні конкуренти цієї продукції: «Боржомі», «Єсентуки», «Моршинська», «Миргородська». Визначити, товар якої фірми є найбільш конкурентоспроможним, якщо відомі його споживчі  властивості та їх вагомості (табл. 4). 
Таблиця 4
Дані для визначення конкурентоспроможності
Споживчі властивості    Ціна    Смакові якості    Лікувальні якості    Склад води    Ступінь газованості    Наявність консервантів і добавок
Вагомість, аі    0,2    0,10    0,25    0,25    0,05    0,15
Методичні вказівки до вирішення задачі
Для     визначення     конкурентоспроможності     продукції     скористаємося формулою:
 
Pj max –максимальна рангова оцінка по кожному виду виробу;
Pj сер - середня рангова оцінка по кожному виду виробу.
Середню рангову оцінку по кожному виду виробу розрахуємо по формулі:
 
аі – вагомість кожного показника;
P ij – ранг показника за видами виробів.
Ранг по видах виробів проставляємо окремо за кожним показником таким чином: найвищий  ранг (1) присвоюється самій кращій, на думку експерта, продукції. Нижчий ранг (n) привласнюється  самій гіршій, на думку експерта, продукції (n дорівнює кількості виробів, які ми порівнюємо, тобто в нашому прикладі n=5). Розрахунок проводиться в таблиці  5.


                
		
		