3960. Задача на визначення конкурентоспроможності
ЗАДАЧА 2
Визначення конкурентоспроможності продукції. Одним з важливих показників, які визначають позицію фірми на ринку є конкурентоспроможність її продукції.
Необхідно визначити конкурентоспроможність мінеральної води «Трускавецька». Відомі основні конкуренти цієї продукції: «Боржомі», «Єсентуки», «Моршинська», «Миргородська». Визначити, товар якої фірми є найбільш конкурентоспроможним, якщо відомі його споживчі властивості та їх вагомості (табл. 4).
Таблиця 4
Дані для визначення конкурентоспроможності
Споживчі властивості Ціна Смакові якості Лікувальні якості Склад води Ступінь газованості Наявність консервантів і добавок
Вагомість, аі 0,2 0,10 0,25 0,25 0,05 0,15
Методичні вказівки до вирішення задачі
Для визначення конкурентоспроможності продукції скористаємося формулою:
Pj max –максимальна рангова оцінка по кожному виду виробу;
Pj сер - середня рангова оцінка по кожному виду виробу.
Середню рангову оцінку по кожному виду виробу розрахуємо по формулі:
аі – вагомість кожного показника;
P ij – ранг показника за видами виробів.
Ранг по видах виробів проставляємо окремо за кожним показником таким чином: найвищий ранг (1) присвоюється самій кращій, на думку експерта, продукції. Нижчий ранг (n) привласнюється самій гіршій, на думку експерта, продукції (n дорівнює кількості виробів, які ми порівнюємо, тобто в нашому прикладі n=5). Розрахунок проводиться в таблиці 5.