3983. Практичні завдання з дисципліни “Фінансовий облік І” для студентів з індивідуальним графіком навчання
Завдання 1 “Облік надходження основних засобів”
ПрАТ «Мрія» придбало автомобіль RENAUT у автомобільному салоні «RENAUT» за ціною 144000 грн. з ПДВ, згідно накладної №34/210, оплата здійснена через банк згідно рахунку № 2304. Відбулася реєстрація автомобіля у МРЕВ і сплачено державне мито у розмірі 1600 грн. та єдиний податок з власників транспортних засобів 12000 грн., номерний знак АС 6452 ВВ. Придбано цивільний страховий поліс – повне «Каско» у сумі 1440 грн. (у т.ч. ПДВ). 20 березня 2018 року автомобіль поставлено на баланс підприємства за первісною вартістю.
Необхідно:
1. Відобразити оприбуткування автомобіля на рахунках бухгалтерського обліку, для двох подій: перша подія надходження, перша подія оплата та документальне відображення цього процесу.
2. Нарахувати амортизаційні відрахування якщо відомо, що:
обраний метод нарахування амортизації – кумулятивний,
строк корисного використання автомобіля – 8 років,
ліквідаційна вартість 7000 грн.
Завдання1.1
ТОВ “Барселона” на умовах попередньої оплати придбало верстати по ціні 85000,00 грн (у т.ч. ПДВ).
Витрати на доставку становили 420 грн (у т.ч. ПДВ).
Завдання 2. “Облік вибуття основних засобів”
У 2 кварталі 2018 року на підприємстві відбулася крадіжка комп 'ютера.
За даними бухгалтерського обліку, первісна вартість комп 'ютера становить 15 000 грн. Сума нарахованого зносу на момент крадіжки — 1500 грн. Знайдена винна особа. За рішенням судових органів винною особою відшкодовано збиток у 3 кварталі у розмірі 22 000 грн (гроші були перераховані на поточний рахунок).
Необхідно:
відобразити дану господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку.
Завдання 2.2.
ТОВ “Орбіта” на умовах попередньої оплати (безготівково) реалізувало будівлю складу по ціні продажу 30000,00 грн у т.ч. ПДВ. За даними бухгалтерського обліку первісна вартість будинку становила 21000,00 грн, сума накопиченого зносу на момент продажу — 300,00 грн.
Необхідно:
відобразити дану господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку вказавши первинні документи.
Завдання 3. “Облік грошових коштів”
Необхідно:
визначити кореспонденцію рахунків і заповнити журнал господарських операцій по безготівковим розрахункам; заповнити первинні документи; визначити обороти по дебету і кредиту рахунків 30 «Готівка» і 31 «Рахунки в банках» та визначити залишки коштів на цих рахунках.
На початок дня залишок коштів в касі складав 200 грн.
Ліміт каси встановлено в сумі 500 грн.
На початок дня залишок коштів на поточному рахунку складав 20000грн.
Протягом дня 18.04.20__р. підприємство ВАТ “Промінь” здійснило безготівкові розрахунки, які підтверджені випискою банку з поточного рахунку. Рахунок 26000092403201, МФО 320250. Вхідний залишок на початок дня – 16 540 грн.
Перераховано передплату ТОВ “Бліц-Інформ” за рекламні послуги 2500 грн. по платіжному дорученню №54 від 17.04.20__р. відповідно рахунку №112 від 13.04.20__р. та укладеній угоді.
Здійснено попередня оплата за офісні меблі ВАТ “Меблі” в сумі 6250 грн. по платіжному дорученню №55 від 17.04.20__р. і рахунку №289 від 15.04.20__р.
Отримано на рахунок повернуті банком кошти з депозитного рахунку в сумі 15000грн.
Зараховано на поточний рахунок відсотки по угоді з банком по депозитному рахунку в сумі 125грн.
Перераховано по платіжному дорученню №56 від 17.04.20__р. Правекс-Банку в погашення короткострокової позики – 20000грн.
Підприємство ВАТ “Промінь” здійснило безготівкові розрахунки, які підтверджені випискою банку з поточного рахунку. Рахунок 26000092403201, МФО 320250. Вхідний залишок на початок дня – 25448 грн.
Отримано на рахунок оплата від замовника “Квант” за надані інформаційні послуги в сумі 2400грн, в т.ч. ПДВ 400грн.
Перераховано на рахунок дочірнього підприємства “Омега” внесок до статутного фонду в сумі 5000грн.
Перераховано ЗАТ “Ардо” суму штрафу в задоволення їх претензії по недотриманню умов угоди – 1320 грн.
Отримано аванс від замовника ТОВ “Комета” відповідно угоди по виконанню робіт в сумі 4000грн, в.т.ч. ПДВ
Перераховано до бюджету суму ПДВ – 3500грн. та суму пені – 260грн. (відповідно платіжні доручення № 88 і №90 від 13.04.20__р.)
Завдання 3.1
Розрахувати ліміт залишку готівки в касі на ТОВ “Берегиня”, якщо підприємство з 1 липня 2019 року планує встановити ліміт каси.
Для розрахункового періоду обрано березень-травень 2019 року, де готівкова виручка становила відповідно 176000,00 грн, 184000,00 грн, 190000,00 грн. Витрачання готівки за ці три місяці на заробітну плату становили відповідно 2000,00 грн, 34000,00 грн, 42000,00 грн. Кількість робочих днів у березні — 22 робочих дня, у квітні — 21 робочий день, у травні — 19 робочих днів.
Відповідно до Положення про ведення касових операцій №148 розрахунок ліміту каси можна провести за наступною формою за середньоденним надходженням або витрачанням готівки:
Завдання 4. “Облік дебіторської заборгованості”
Аудиторська фірма надала клієнту послуги з аудиту в розмірі 240000,00 грн у т.ч. ПДВ. Собівартість наданих аудиторських послуг становила 140000,00 грн.
Необхідно:
відобразити дану господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку.
Завдання 4.1
ТОВ “МАК” відвантажило товари покупцю — ТОВ “Афродіта” на суму 3000000,00 у т.ч. ПДВ.
Собівартість реалізованих товарів склала 2000000,00 грн.
Необхідно:
відобразити дану господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку якщо:
- перша подія — відвантаження товарів покупцю;
- перша подія — отримання попередньої оплати від покупця.
Завдання 5. “Облік резервів сумнівних боргів”
Дебіторська заборгованість на 31.12.2018р. склала 132 000,00 грн., з якої дебіторська заборгованість на суму 1000,00 грн визнана безнадійною. Сальдо резерву сумнівних боргів на 31.12.2018 становило 7200 грн. За розрахунками підприємства величина резерву сумнівних боргів на 31.12.2018р склала 6000,00 грн.
Необхідно:
зробити бухгалтерські проведення.
Завдання 5.1
Чистий дохід від реалізації за 2018 рік становив 77 000 000,00 грн. Сальдо дебіторської заборгованості за відвантажені товари на 31.12.2017 р становить 84 000,00 грн, залишок резерву сумнівних боргів — 9000 грн.
За розрахунками підприємства відрахування на створення резерву сумнівних боргів за 2018 рік — 1700,00 грн.
Необхідно:
- визначити залишок резерву сумнівних боргів на 31.12.2018 р;
- відобразити дану господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку.
Залишок резерву сумнівних боргів на 31.12.2018 становить:
9000+1700 = 8700 грн.
Завдання 6. “Облік розрахунків з підзвітними особами”
Співробітник отримав аванс на дводенне відрядження по Україні у розмірі 600 грн. До авансового звіту прикріпив:
- транспортні квитки на суму 240 грн. у т.ч. ПДВ;
- посвідчення про відрядження без печаток приймаючої сторони;
- службову записку на оплату вартості проживання — 200 грн, та добові на суму 140 грн із візою директора про оплату.
Необхідно:
відобразити дану господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку.
Завдання 7. “Облік виробничих запасів та МШП”
ТОВ “Аркадія” (платник ПДВ) закупило у ПАТ “Марат” виробничі запаси для виготовлення готової продукції на суму 1800,00 грн у т.ч. ПДВ, паливо для легкового автомобіля на суму 3600,00 грн у т.ч. ПДВ. Витрат на транспортування склали 240 грн у т.ч. ПДВ.
Необхідно:
відобразити дану господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку якщо:
- перша подія — оплата витрат відбудеться раніше оприбуткування;
- перша подія — оплата витрат відбудеться після оприбуткування.
Завдання 7.1
ТОВ “Рубін” реалізувало сировину і матеріали покупцю на суму 420 000, 00 грн у т.ч. ПДВ.
Облікова вартість товарів становила 350 000,00 грн.
Необхідно:
- визначити, яким П(С)БО регламентується порядок ведення обліку запасів на підприємстві;
- вказати, які первинні документи необхідно оформити при продажу запасів покупцю;
- відобразити дану господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку якщо:
- перша подія — продаж запасів;
- перша подія — отримання передоплати від покупця.
Порядок ведення обліку запасів регламентується П(С)БО 9 «Запаси»
Завдання 7.2
12.11.2018 року ТОВ “Апельсин” придбало у постачальнка 6 пар спеціальних халатів по ціні 240 грн у т.ч. ПДВ. за один халат. Витрати на транспортування МШП становили 120 грн у т.ч. ПДВ. У цьому ж місяці МШП було використано у виробничих цілях. Визначено, що строк служби халатів 6 місяців.
Необхідно:
відобразити дану господарську операцію на рахунках бухгалтерського обліку.
Завдання 8. “Облік розрахунків за претензіями”
Тов “Гармонія” по договору купівлі-продажу на умовах попередньої оплати перерахувало вартість матеріалів на суму 18000 грн у т.ч. ПДВ.
У підтверджених податкових зобов'язаннях постачальником виписана податкова накладна. При отримані матеріалів виявлено недостачу на суму 3000 грн у т.ч. ПДВ. За згодою сторін постачальник в тому ж звітному періоді повернув на банківський рахунок ТОВ “Гармонія” вартість недостачі і виписав розрахунок коректованої суми ПДВ.
Необхідно:
відобразити дану господарську операцію на рахунках ТОВ “Гармонія”