Пример SWOT-анализа №1. Серед безлічі інструментів аналізу ринкової позиції підприємства одним з найбільш наочних є розробка SWOT-матриці. Суть такого аналізу полягає в оцінці перспектив фінансово-господарської діяльності підприємства в двох аспектах. Говорячи про сьогоднішнє положення підприємства, визначають його переваги і недоліки, а погляд на перспективу виявляє можливості продовження подальшої діяльності і загрози успішному виконанню планів.
Можливості підприємства являють собою позитивні фактори (тенденції та явища) зовнішнього середовища, що можуть сприяти збільшенню обсягу продажу і прибутку. Загрози – це негативні фактори (тенденції і явища) зовнішнього середовища, що можуть призвести за відсутності відповідної реакції підприємства до значного зменшення обсягу продажу та прибутку.
Таблиця 1
SWOT – аналіз ТОВ «
Групи факторів |
Сильні сторони |
Слабкі сторони |
Можливості |
Загрози |
Економічні |
- зростання ВВП; - приріст обсягів реалізації продукції легкої промисловості; - значний обсяг інвестицій торговельну діяльність підприємства
|
- економічна криза; - складний фінансовий стан підприємств; - інфляція; - подорожчання продукції, яка закуповується; - зменшення купівельної спроможності населення |
- зменшення митних тарифів у зв’язку зі вступом до СОТ; - вихід на нові іноземні ринки. |
- посилення іноземної конкуренції після вступу до СОТ. - підвищення цін на світовому ринку одягу та легкої промисловості.
|
Політичні |
На даний момент сильних сторін немає |
- політична криза з 2004 р. та нестабільність розвитку промисловості; - легкий доступ іноземних компаній на український ринок; |
- вихід з політичної кризи позитивно вплине на розвиток галузі |
- нераціональний перерозподіл фінансових ресурсів; - політична нестабільність і невпевненість у завтрашньому дні.
|
Демографічні |
- 90% населення споживає вироби легкої промисловості; - регіони продажу одягу співпадають з масовою концентрацією споживачів. |
- зменшення чисельності населення (низька народжуваність, висока смертність); - міграції; - нерівномірне розселення; |
- підвищення рівня кваліфікації кадрів; - зростання тенденції до модного одягу |
- від’ємний приріст населення в Україні; - зниження рівня освіти, плинність кадрів у торговельних організаціях |
Технологічні |
- забезпечення належного рівня якості; - розвиток технологій, наявність сучасного торговельного обладнання;
|
- технології продажів поступається світовим; - високий ступінь фізичного та морального зносу торговельного обладнання.
|
- використання світового досвіду в галузі реалізації одягу; . |
- впровадження нових технологій приводить до швидкого морального зносу попереднього торговельного обладнання; - слабке фінансування НДДКР. |
Законодавчі |
- запровадження в Україні держстандартів на якість одягу сприяє покращенню якості цих продуктів і зокрема закупівлі більш якісного товару |
- несприятлива податкова політика. |
- відповідність українських стандартів європейським та світовим;
|
- постійні зміни в законодавчих і нормативно-правових документах та державних стандартів.
|
Таким чином, за результатами проведеного аналізу встановлюємо, що ТОВ «» має ряд сильних сторін і можливостей на відповідному ринку. Підприємству можна запропонувати конкретні стратегії з потенціювання цих сторін і можливостей за умови врахування й обмеження впливу слабких сторін і загроз, що забезпечить фірмі конкурентні переваги.
Пример 2.
Докладний аналіз макро- і мікросередовища ФОП «»дозволяє зробити висновки щодо потенційних погроз і можливостей, які підприємство повинно враховувати у своїй діяльності. SWOT-аналіз наведений для ФОП «» в табл. 2.
Таблиця 2.
Матриця SWOT-аналізу ФОП «»
Сильні сторони (S) |
Слабкі сторони (W) |
||
1. Великий досвід в організації продаж 2. Високий рівень організації управлінського обліку 3. Наявність висококваліфікованого персоналу 4. Налагоджена система постачань |
1. Недостатній рівень клієнтського сервісу 2. Недостатній рівень розвитку каналів товароруху 3. Неадекватний ринковій ситуації стиль керівництва і структури підприємства 4. Відсутність системи стратегічного планування |
||
Можливості (О) |
SO- стратегія |
WO- стратегія |
|
1. Розширення ринку послуг 2. Зміна суспільних стереотипів стосовно реклами 3. Збільшення кількості підприємницьких структур |
1. Розвиток системи персональних продажів для оптових покупців 2. Участь в міжнародних виставках-ярмарках |
1. Створення єдиної служби маркетингу на підприємстві 2. Збільшення ринкової частки підприємства за рахунок завоювання нових сегментів ринку – відкриття філіалів |
|
Погрози (Т) |
ST- стратегія |
WT- стратегія |
|
1. Уповільнення темпів економічного розвитку 2. Збільшення податкового преса 3. Ріст цін на продукцію 4. Нестабільність валютного курсу |
1. Створення системи обліку і зниження витрат 2. Створення системи електронних продажів 3. Створення системи інформаційного і програмного забезпечення впливу факторів зовнішнього середовища |
1. Розширення каналів товароруху 2. Створення системи зворотного зв'язку з клієнтами підприємства |
|
З аналізу видно, що у досліджуваного підприємства є можливості розширення ринку послуг, зміна суспільних стереотипів стосовно реклами і збільшення кількості підприємницьких структур.