Можна визначити такі вимоги до вибору постачаль­ника товарів: ціна товару, імідж фірми, якість товарів, надійність обслуговування.

Основним етапом розв’язання завдання вибору постачальника є оцінка постачальників за названими критеріями. При цьому вага того або іншого критерію в загальній їх сукупності визначається експерт­ним шляхом. Наприклад, підприємство протягом певного періоду отри­мувало від трьох постачальників один і той самий товар, і в майбут­ньому підприємство обмежиться послугами одного постачальника. Якому з трьох постачальників потрібно віддати перевагу? Відповідь на це питання можна отримати таким чином.

Спочатку маємо оцінити кожного з постачальників за кожним із вибраних критеріїв, а потім помножити вагу критерію на оцінку. Вага критерію і оцінка в такому випадку визначаються експертним шляхом (табл. 1).

 Таблиця 1

Приклад розрахунку рейтингу постачальників

Критерій вибору постачальника

Вага критерію

Оцінка критерію за десятибаловою шкалою

Добуток ваги критерію на оцінку

Поста­чаль­ник
№ 1

Поста­чаль­ник
№ 2

Поста­чаль­ник
№ 3

Поста­чаль­ник
№ 1

Поста­чаль­ник
№ 2

Поста­чаль­ник № 3

Надійність поставки

0,30

6

4

5

1,8

1,2

1,5

Ціна

0,25

8

3

7

2,0

0,75

1,75

Якість товару

0,15

9

5

9

1,35

0,75

1,35

Умови платежу

0,15

3

8

4

0,45

1,2

0,6

Можливість поза­планових поставок

0,10

5

8

3

0,5

0,8

0,3

Фінансовий стан постачальника

0,05

2

5

6

0,1

0,25

0,3

УСЬОГО

1,00

6,2

4,95

5,8

 

Порівнюючи отримані у табл. 1 значення, вибирається найкращий, тобто оптимальний, постачальник товарів. У наведеному прикладі найвищий рейтинг постачальника свідчить про його перевагу.

Пример №2. ТОВ «» планує укласти угоди на поставку жіночого ділового одягу українських виробників з наступними постачальниками: ТМ Majaly (Харків), ТМ Dimoda (м. Маріуполь), ТОВ «ВВ» (ТМ «V&V») м. Одеса.

Ранжування постачальників відповідно до їх рейтингів є важ­ливою інформацією для менеджерів ТОВ «», які приймають рішення щодо вибору постачальників.

Отже, ТОВ «» планує налагодити тісну співпрацю з постачальниками жіночого одягу, тому доцільним буде обґрунтувати оптимальний вибір постачальників. Отже, для подальшого дослідження застосуємо низку критеріїв: якість продукції; ціну продукції; надійність постачання, територіальну близькість постачальника; умови платежу; повноту асортименту, сервісне обслуговування.

Будемо вважати, що основними критеріями для ТОВ «» є якість продукції і ціна. Інші ж відіграють роль додаткових. Отже, ціна закупівлі включає не лише грошову вартість товарів, а й конкурентоспроможність постачальника, зміну іміджу торговельного підприємства, можливі перспективи зростання товарообороту.

А, якість обслуговування в нашому випадку приймемо за доставку товарів відповідної якості у чітко визначений термін і відсутність відмови у виконанні заявки торговельного підприємства.

Щоб оцінити значимість окремих критеріїв, за якими планується вибрати постачальника, нами були обрані експерти (спеціалісти із постачання). Кожному експерту пропонувалося (незалежно і таємно від інших експертів) встановити коефіцієнт значимості кожного критерію в межах від 0 до 1.

Таблиця 2

Рейтингова оцінка постачальників ТОВ «»

n

Критерій оцінки

Бальні оцінки вагомості Кі, бали

Коефіцієнт вагомості, Сі

Показник відповідності постачальника і-му критерію, Сі бали

 

Рейтингова оцінка постачальника ТМ Majaly (Харків)

1

Ціна

8

0,25

2

2

Якість товару

7

0,2

1,4

3

Надійність постачання

5

0,15

0,75

4

Умови платежу

6

0,15

0,9

5

Повнота асортименту

10

0,1

1,0

6

Територіальна близкість

9

0,1

0,9

7

Сервісне обслуговування

4

0,05

0,2

 

Разом

-

1,0

7,15

 

Рейтингова оцінка постачальника ТМ Dimoda (м. Маріуполь)

1

Ціна

10

0,25

2,5

2

Якість товару

9

0,2

1,8

3

Надійність постачання

7

0,15

1,05

4

Умови платежу

4

0,15

0,6

5

Повнота асортименту

8

0,1

0,8

6

Територіальна близкість

5

0,1

0,5

7

Сервісне обслуговування

4

0,05

0,2

 

Разом

-

1,0

7,45

 

Рейтингова оцінка постачальника ТМ «V&V»

1

Ціна

9

0,25

2,25

2

Якість товару

8

0,2

1,6

3

Надійність постачання

7

0,15

1,05

4

Умови платежу

6

0,15

0,9

5

Повнота асортименту

5

0,1

0,5

6

Територіальна близкість

10

0,1

1,0

7

Сервісне обслуговування

4

0,05

0,2

 

Разом

-

1,0

7,5

 

Отже, як бачимо з табл. 2 оптимальним постачальником для ТОВ «» є вітчизняний виробник ділового одягу для жінок ТОВ «ВВ» з ТМ «V&V». Він має найбільший рейтинг серед досліджуваних виробників -7,5. На другому місці з рейтинговою оцінкою 7,45 слідує постачальник ТМ «Dimoda», і значно відстає від перших двох виробників ділового одягу постачальник з ТМ «Majaly», який має рейтинг лише 7,15.

 

Действующие акции

АКЦИИ!!!

Рады представить Вам наши акции, с помощью которых Вы сможете значительно сэкономить Ваши денежки и отлично подготовиться к сессии!

1. Акция «Копилка». Мы ценим постоянных клиентов и предлагаем им постоянные скидки! Все наши клиенты, которые заказывают хотя бы одну работу в каждую сессию, получают постоянную личную скидку на все последующие заказы - 10 %.

2. Акция «Экономь много»! Супер предложение! Закажи 2 диплома и получи скидки 300 грн. на каждый диплом!

3. Акция «Приводи друзей!» Расскажи о нас другу, приводи его к нам и получишь 50 грн. (если друг сделает заказ работ на сумму не меньше 200 грн).

4. Акция «Летом диплом на шару!» Только летом у Вас есть возможность заказать диплом за 1500 грн.!

  • Лика
    У меня была сложная тема диплома по коррупции. Все было сделано очень качественно, много графиков, схем, рисунков, новые данные. Несмотря на то, что препод. был вредный, на защите он сказал, что моя работа самая лучшая из всего потока! Спасибо Вам!
     
  • Марта
    Диплом по праву сдала на 92 балла! Спасибо большое!
     
  • Анна
    Дякую за диплом! Оперативно, якісно. Поки знайшла цей сайт - зверталась в багато агентств - але всі відмовляли.Ірина особисто виконувала мою роботу - я дуже задоволена. Захистила на відмінно! Ще раз дякую!