Можна визначити такі вимоги до вибору постачаль­ника товарів: ціна товару, імідж фірми, якість товарів, надійність обслуговування.

Основним етапом розв’язання завдання вибору постачальника є оцінка постачальників за названими критеріями. При цьому вага того або іншого критерію в загальній їх сукупності визначається експерт­ним шляхом. Наприклад, підприємство протягом певного періоду отри­мувало від трьох постачальників один і той самий товар, і в майбут­ньому підприємство обмежиться послугами одного постачальника. Якому з трьох постачальників потрібно віддати перевагу? Відповідь на це питання можна отримати таким чином.

Спочатку маємо оцінити кожного з постачальників за кожним із вибраних критеріїв, а потім помножити вагу критерію на оцінку. Вага критерію і оцінка в такому випадку визначаються експертним шляхом (табл. 1).

 Таблиця 1

Приклад розрахунку рейтингу постачальників

Критерій вибору постачальника

Вага критерію

Оцінка критерію за десятибаловою шкалою

Добуток ваги критерію на оцінку

Поста­чаль­ник
№ 1

Поста­чаль­ник
№ 2

Поста­чаль­ник
№ 3

Поста­чаль­ник
№ 1

Поста­чаль­ник
№ 2

Поста­чаль­ник № 3

Надійність поставки

0,30

6

4

5

1,8

1,2

1,5

Ціна

0,25

8

3

7

2,0

0,75

1,75

Якість товару

0,15

9

5

9

1,35

0,75

1,35

Умови платежу

0,15

3

8

4

0,45

1,2

0,6

Можливість поза­планових поставок

0,10

5

8

3

0,5

0,8

0,3

Фінансовий стан постачальника

0,05

2

5

6

0,1

0,25

0,3

УСЬОГО

1,00

6,2

4,95

5,8

 

Порівнюючи отримані у табл. 1 значення, вибирається найкращий, тобто оптимальний, постачальник товарів. У наведеному прикладі найвищий рейтинг постачальника свідчить про його перевагу.

Пример №2. ТОВ «» планує укласти угоди на поставку жіночого ділового одягу українських виробників з наступними постачальниками: ТМ Majaly (Харків), ТМ Dimoda (м. Маріуполь), ТОВ «ВВ» (ТМ «V&V») м. Одеса.

Ранжування постачальників відповідно до їх рейтингів є важ­ливою інформацією для менеджерів ТОВ «», які приймають рішення щодо вибору постачальників.

Отже, ТОВ «» планує налагодити тісну співпрацю з постачальниками жіночого одягу, тому доцільним буде обґрунтувати оптимальний вибір постачальників. Отже, для подальшого дослідження застосуємо низку критеріїв: якість продукції; ціну продукції; надійність постачання, територіальну близькість постачальника; умови платежу; повноту асортименту, сервісне обслуговування.

Будемо вважати, що основними критеріями для ТОВ «» є якість продукції і ціна. Інші ж відіграють роль додаткових. Отже, ціна закупівлі включає не лише грошову вартість товарів, а й конкурентоспроможність постачальника, зміну іміджу торговельного підприємства, можливі перспективи зростання товарообороту.

А, якість обслуговування в нашому випадку приймемо за доставку товарів відповідної якості у чітко визначений термін і відсутність відмови у виконанні заявки торговельного підприємства.

Щоб оцінити значимість окремих критеріїв, за якими планується вибрати постачальника, нами були обрані експерти (спеціалісти із постачання). Кожному експерту пропонувалося (незалежно і таємно від інших експертів) встановити коефіцієнт значимості кожного критерію в межах від 0 до 1.

Таблиця 2

Рейтингова оцінка постачальників ТОВ «»

n

Критерій оцінки

Бальні оцінки вагомості Кі, бали

Коефіцієнт вагомості, Сі

Показник відповідності постачальника і-му критерію, Сі бали

 

Рейтингова оцінка постачальника ТМ Majaly (Харків)

1

Ціна

8

0,25

2

2

Якість товару

7

0,2

1,4

3

Надійність постачання

5

0,15

0,75

4

Умови платежу

6

0,15

0,9

5

Повнота асортименту

10

0,1

1,0

6

Територіальна близкість

9

0,1

0,9

7

Сервісне обслуговування

4

0,05

0,2

 

Разом

-

1,0

7,15

 

Рейтингова оцінка постачальника ТМ Dimoda (м. Маріуполь)

1

Ціна

10

0,25

2,5

2

Якість товару

9

0,2

1,8

3

Надійність постачання

7

0,15

1,05

4

Умови платежу

4

0,15

0,6

5

Повнота асортименту

8

0,1

0,8

6

Територіальна близкість

5

0,1

0,5

7

Сервісне обслуговування

4

0,05

0,2

 

Разом

-

1,0

7,45

 

Рейтингова оцінка постачальника ТМ «V&V»

1

Ціна

9

0,25

2,25

2

Якість товару

8

0,2

1,6

3

Надійність постачання

7

0,15

1,05

4

Умови платежу

6

0,15

0,9

5

Повнота асортименту

5

0,1

0,5

6

Територіальна близкість

10

0,1

1,0

7

Сервісне обслуговування

4

0,05

0,2

 

Разом

-

1,0

7,5

 

Отже, як бачимо з табл. 2 оптимальним постачальником для ТОВ «» є вітчизняний виробник ділового одягу для жінок ТОВ «ВВ» з ТМ «V&V». Він має найбільший рейтинг серед досліджуваних виробників -7,5. На другому місці з рейтинговою оцінкою 7,45 слідує постачальник ТМ «Dimoda», і значно відстає від перших двох виробників ділового одягу постачальник з ТМ «Majaly», який має рейтинг лише 7,15.

 

Действующие акции

АКЦИИ!!!

Рады представить Вам наши акции, с помощью которых Вы сможете значительно сэкономить Ваши денежки и отлично подготовиться к сессии!

1. Акция «Копилка». Мы ценим постоянных клиентов и предлагаем им постоянные скидки! Все наши клиенты, которые заказывают хотя бы одну работу в каждую сессию, получают постоянную личную скидку на все последующие заказы - 10 %.

2. Акция «Экономь много»! Супер предложение! Закажи 2 диплома и получи скидки 300 грн. на каждый диплом!

3. Акция «Приводи друзей!» Расскажи о нас другу, приводи его к нам и получишь 50 грн. (если друг сделает заказ работ на сумму не меньше 200 грн).

4. Акция «Летом диплом на шару!» Только летом у Вас есть возможность заказать диплом за 1500 грн.!

  • Амур
    Хочу поблагодарить за всё, Ирина! Она чудесный и справедливый человек! Она была всегда на связи! Было очень оперативно, приятно общаться!!! За 2 года Ирина ни разу не подвела меня! Все работы (курсовая, индивидуальная и дипломная работа) были сданы ...
     
  • Алина
    Ирочка, большое спасибо за курсовую! Защита прошла на отлично, буду Вас всем рекомендовать!!!
     
  • Олег
    Большое спасибо Ирине за помощь с дипломом! Вначале обратился к другим "специалистам", в итоге весь диплом был перечеркнут, исправить они так и не смогли...По совету знакомых обратился к Ирине, она фактически переписала диплом заново, в итоге защита прошла ...