В таблицях 1 та 2 наведена вихідна інформація оцінок привабливості ринків та конкурентних позицій фірми.
Таблиця 1
Експертні оцінки привабливості ринків
Характеристика привабливості |
Вага |
Цільові ринки підприємства |
|||
спирт «вищої очистки»
|
спирт «люкс»
|
спирт «екстра»
|
концентрат естеро-сивушний |
||
Розмір і темп росту ринку |
0,2 |
8 |
8 |
6 |
3 |
Якість ринку |
0,1 |
7 |
8 |
6 |
2 |
Конкурентна ситуація |
0,4 |
9 |
7 |
4 |
3 |
Вплив зовнішнього середовища |
0,3 |
6 |
8 |
5 |
4 |
Таблиця 2
Експертні оцінки конкурентних позицій на основних цільових ринках ДП «Укрспирт»
Характеристика привабливості |
Вага |
Цільові ринки підприємства |
|||
спирт «вищої очистки»
|
спирт «люкс»
|
спирт «екстра»
|
концентрат естеро-сивушний
|
||
Відносна позиція на ринку |
0,2 |
7 |
7 |
4 |
2 |
Відносний потенціал виробництва |
0,25 |
6 |
6 |
4 |
3 |
Відносний потенціал НДДКР |
0,35 |
6 |
8 |
5 |
3 |
Відносний потенціал персоналу |
0,2 |
6 |
8 |
5 |
3 |
В таблиці 3 наведено розрахунок показників для побудови цієї матриці.
Таблиця 3
Оцінка привабливості ринку та конкурентних позицій ДП «Укрспирт»
|
спирт «вищої очистки»
|
спирт «люкс»
|
спирт «екстра»
|
концентрат естеро-сивушний
|
Привабливість ринку |
7,7 |
7,6 |
4,9 |
3,2 |
Конкурентні позиції |
6,2 |
7,3 |
4,55 |
2,8 |
Дана матриця має для ДП «Укрспирт» вигляд, зображений на рис. 1.
Стає зрозумілим, що для ДП «Укрспирт» найбільш привабливим є продаж спирту «вищої очистки» та спирту «люкс», середню ступінь привабливості має продаж спирту «екстра», а низьку – продаж концентрату естеро-сивушного.
Рис. 1. Матриця «Дженерал Електрик» - McKinsey для ДП «Укрспирт».
При реалізації сформульованих стратегій ДП «Укрспирт», як і будь-яким іншим суб’єктом господарювання, повинні виконуватись базові вимоги, що стосуються технології стратегічного управління. До таких вимог відносяться:
- встановлення відповідності між обраною стратегією і структурою управління, системою мотивації і стимулювання, нормами і правилами поведінки, спільними переконаннями, цінностями і віруваннями;
- вибір і приведення у відповідність зі здійснюваною стратегією стилю лідерства і підходу до управління організацією.