Із даних табл. 1 видно, що найбільш конкурентоспроможним конкурентом французьке підприємство ПрАТ «LACTALIS», оскільки воно має найвищі оцінки факторів конкурентоспроможності, в подальшому і з значенням конкурентоспроможності на рівні 3,87 слідує Група компаній «ТЕРРА ФУД». Конкурентоздатність Групи «Danone» є найнижчою з показником в 3,76.
Таблиця 1
Бальна оцінка конкурентоспроможності підприємства
Фактори конкурентоспроможності |
Вагове значення факторів конкуренто спроможності |
Значення факторів конкурентоспроможності у балах |
Цінність факторів конкурентоспроможності (у балах) |
||||
Група компаній «ТЕРРА ФУД» |
Група «Danone» |
ПрАТ «LACTALIS Україна» |
Група компаній «ТЕРРА ФУД» |
Група «Danone» |
ПрАТ «LACTALIS Україна» |
||
1. Частка ринку |
0,09 |
4 |
3 |
4 |
0,36 |
0,27 |
0,36 |
2. Споживчі властивості товару (якість) |
0,13 |
4 |
4 |
5 |
0,52 |
0,52 |
0,65 |
3. Престижність торгової марки |
0,10 |
3 |
3 |
5 |
0,3 |
0,3 |
0,5 |
4. Упаковка |
0,07 |
4 |
4 |
4 |
0,28 |
0,28 |
0,28 |
5. Асортимент |
0,06 |
3 |
5 |
5 |
0,18 |
0,3 |
0,3 |
6. Ціна |
0,08 |
3 |
4 |
4 |
0,24 |
0,32 |
0,32 |
7. Канали розподілу |
0,05 |
4 |
4 |
5 |
0,20 |
0,20 |
0,25 |
8. Ефективність маркетингових комунікацій |
0,10 |
4 |
3 |
4 |
0,4 |
0,3 |
0,4 |
9. Виробничі потужності |
0,11 |
4 |
3 |
4 |
0,44 |
0,33 |
0,44 |
10. Матеріально-технічне забезпечення |
0,11 |
5 |
4 |
5 |
0,55 |
0,44 |
0,55 |
11. Потенційна можливість виходу на зовнішній ринок |
0,10 |
4 |
5 |
5 |
0,4 |
0,5 |
0,5 |
Усього: |
1,0 |
- |
- |
- |
3,87 |
3,76 |
4,55 |
Зокрема, як видно з наведеної таблиці до сильних сторін конкурентоспроможності Групи компаній «ТЕРРА ФУД» у порівнянні з дослідженими конкурентами відносяться: споживчі властивості товару, виробничі потужності, матеріально-технічне забезпечення (інновації в технологіях виробництва), маркетингові комунікації; до слабких сторін – порівняно вузький асортимент експортованої продукції, престижність торгової марки за кордоном, канали розподілу на зовнішніх ринках, ціна та потенційна можливість виходу на зовнішні ринки.