Шановний пане Голово!
Шановні Члени державної екзаменаційної комісії, шановні присутні!
Дослідивши тему: “ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА ТА ОБҐРУНТУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ЙОГО ФОРМУВАННЯ (за матеріалами Дочірнього підприємства Акціонерного товариства «Київхліб» «Дослідний хлібозавод»)” були зроблені такі висновки:
1. Потенціалом підприємства є максимально можлива сукупність активних і пасивних, явних та прихованих можливостей якісного розвитку підприємства у мінливому середовищі з урахуванням ресурсних, структурно-функціональних, часових, соціокультурних та інших обмежень.
Структура потенціалу підприємства показана на слайді.
2. На вибір елементів потенціалу підприємства безпосередньо впливає: 1) вид та напрями діяльності підприємства, 2) стратегія розвитку підприємства та відповідності ресурсів, які має в наявності підприємство для досягнення своєї місії. Тому, елементи потенціалу підприємства можна поділити на суб’єктивні та об’єктивні .
3. За 45 років господарювання на ринку , обсяг продукції хлібозаводу становить біля 15 % ринку хлібобулочної продукції м. Києва. Важливу роль у господарській діяльності підприємства відіграє державне регулювання хлібного ринку, Місцева влада встановлює граничну норму рентабельності для окремих сортів соціального хліба, що обмежує прибутковість підприємства, Показники рентабельності наведені у таблиці на слайді. Дослідний хлібозавод  виробляє широкий асортимент хлібобулочних та здобних виробів – усього біля 40 найменувань продукції. Постійно здійснюється оновлення асортименту хлібобулочної продукції, динаміка показана на слайді. 
Аналіз ринку хліба та хлібобулочних виробів характеризується стабільним зниженням попиту на продукцію, що показано на слайді , Зниження попиту спричинено зменшенням населення України, та зниженням його купівельної спроможності. Загалом близько половини ринку хліба України займають 6-7 великих виробників, які зосереджують свої потужності в окремих регіонах. Структура ринку і основні виробники показані на слайді, Акціонерне товариство «Хліб Києва» займає 13,5 % і є одним із лідерів. Ринок хліба та хлібобулочних виробів залежить від ситуації на ринку борошна та коливань на зерновому ринку, який чутливий до сезонних факторів та державного регулювання.
4. Оцінка потенціалу Дослідного хлібозаводу за витратною методикою та аналіз структури потенціалу, представлений на слайді , врахованих при розрахунку інтегрального показника, показав, що основу потенціала ДП «Дослідний хлібозавод» традиційно становить виробничий потенціал, який має структурну частку в 41 %, Потенціал оборотних фондів має частку 83,3 %, динаміка та структура виробничого потенціалу подана на слайді. Тому виробництво є матеріалодомінуючим, що підтверджує і аналіз структури собівартості продукції, поданий у табл.. Ілюстративного матеріалу.
5. Для прийняття об‘єктивного управлінського рішення потенціал підприємства був оцінений за допомогою графоаналітичного методу «Квадрату потенціалу», який надав можливість системно встановити кількісні та якісні зв‘язки між окремими елементами потенціалу, показати рівень його розвитку та конкурентоспроможності. Діагностика потенціалу Дослідного хлібозаводу проводилась методом порівняльної комплексної рейтингової оцінки за допомогою системи показників з такими дочірніми підприємствами ВАТ «Київхліб», як Булочно-кондитерський комбінат, хлібокомбінат № 12 і № 2..
Стратегічний аналіз підприємства показав, що діючий потенціал Дослідного хлібозаводу, що представлений на слайді,  недостатньо високий, а за розміром та стадіями життєвого циклу знаходиться на етапі «занепаду», за рівнем конкурентоспроможності на  третьому місці після Булочно-кондитерського комбінату і хлібокомбінату №  12.

НА ОСНОВІ ЗАЗНАЧЕНИХ ВИЩЕ ВИСНОВКІВ були запропоновані такі ПРОПОЗИЦІЇ:
1 На розробку стратегії формування потенціалу підприємства впливає ряд чинників, серед яких найважливішими є:
місія і мета підприємства;
стан ринку:
конкурентні переваги;
організаційна культура;
продукція;
компетентність вищого менеджменту і рівень її втілення.
Нами була уточнена місія Дослідного хлібозаводу і сформовані цілі, що подані на слайді 
Стратегія конкурентної поведінки з формування потенціалу ДП «Дослідний хлібозавод» має базуватися на напрямах, які б дали можливість оновленому потенціалу перейти в новий якісний стан. Такими напрямами можуть бути:
−    розширення виробництва за рахунок освоєння нових видів продукції;
−    проведення інноваційної політики, використання нових технологій у виробництві, покращення якості продукції;
−    орієнтація на нові сегменти ринку;
−    впровадження нових методів управління та організації бізнес-процесів підприємства;
−    автоматизація виробництва та управління;
−    стимулювання збуту;
−    підвищення своєї репутації як підприємства, що розуміє суспільні інтереси.
2. Стратегія формування потенціалу Дослідного хлібозаводу розглядається як комплекс стратегій, який повинен збільшити вартість потенціалу і підвищити рівень його конкурентоспроможності. За рахунок:
1) ТОВАРНО-ПРОДУКТОВОЇ Стратегії, що направлена на оновлення асортименту  та перерозподіл обсягів реалізації продукції з урахуванням  ситуації на ринку зниження попиту на  ринку хлібобулочної продукції;
Використання матриць портфельного аналізу  Бостонської Консалтингової Групи та „GE/McKincey” дозволило сформувати набір товарно-продуктових стратегій Дослідного хлібозаводу (таблиця )Ілюстративного матеріалу. І вибрати варіант В-3, який дає можливість збільшити рентабельність продукції з 2,2 % до  4,8 %, як показано на слайді, та отримати позитивний економічний прибуток у сумі  29,35 тис.грн.

2) Розроблена ФІНАНСОВО-ІНВЕСТИЦІЙНА СТРАТЕГІЯ направлена на :
-    підвищення ефективності використання капіталу ,
-    зменшення величини виробничих запасів і дебіторської заборгованості.
-    визначення оптимального співвідношення між господарськими засобами та джерелами їх утворення;  Проведена реструктуризація балансу дозволила змінити структуру активів і пасивів балансу, що показано на слайді, та зменшити загальну суму інвестованого капіталу на 2102,1 тис.грн, або на 5,8%.
3) ВИРОБНИЧа СТРАТЕГІя направлена на підвищення технічного рівня та мінімізацію енерговитрат виробництва на Дослідному хлібозаводі.
Нами був розроблений і економічно обгрунтований інвестиційний проект заміни печі у хлібобулочному цеху, який дозволяє скоротити витрати на енергетичні ресурси, а саме – знизити собівартість хлібобулочних виробів на 1,2 млн. грн. і збільшити рентабельність продукції з 2,2% до 3,56%, або   на 76 %. Чистий грошовий потік інвестора за 7 років буде становити 908 тис. грн., рівень прибутковості проекту – 20%. Строк окупності проекту , графічно представлений на слайді і дорівнює 5,5 років.
За умови , що при визначенні грошових потоків буде врахована товарно-продуктова стратегія оновлення асортименту продукції, строк окупності проекту зменшиться до 3,4  років, а внутрішня ставка доходності  проекту буде 30,1 %. Що робить проект більш привабливим.

Якість впровадження та реалізації запропонованого комплексу стратегій формування потенціалу підприємства переважно визначається тим, як повно будуть доведені та усвідомлені зміст і необхідність перетворень системи управління підприємством, що, в свою чергу, зумовлюється підготовленістю працівників до роботи у нових умовах і над новими проектами. Оновлений потенціал Дочірнього підприємства «Дослідний хлібозавод» зображений на слайді, засвідчує підвищення  рівня його конкурентоспроможності, збалансування основних елементів, та покращення фінансових показників діяльності, що показані на слайді та подані у табл.. Ілюстративного матеріалу
Отже, Дослідний хлібозавод має передумови успішної діяльності; що дозволяють реалізувати стратегію формування потенціалу і забезпечити високий рівень прибутковості та конкурентоспроможності на базі оновленого потенціалу.


Доповідь закінчена.       Дякую за увагу.

Действующие акции

АКЦИИ!!!

Рады представить Вам наши акции, с помощью которых Вы сможете значительно сэкономить Ваши денежки и отлично подготовиться к сессии!

1. Акция «Копилка». Мы ценим постоянных клиентов и предлагаем им постоянные скидки! Все наши клиенты, которые заказывают хотя бы одну работу в каждую сессию, получают постоянную личную скидку на все последующие заказы - 10 %.

2. Акция «Экономь много»! Супер предложение! Закажи 2 диплома и получи скидки 300 грн. на каждый диплом!

3. Акция «Приводи друзей!» Расскажи о нас другу, приводи его к нам и получишь 50 грн. (если друг сделает заказ работ на сумму не меньше 200 грн).

4. Акция «Летом диплом на шару!» Только летом у Вас есть возможность заказать диплом за 1500 грн.!

  • Амур
    Хочу поблагодарить за всё, Ирина! Она чудесный и справедливый человек! Она была всегда на связи! Было очень оперативно, приятно общаться!!! За 2 года Ирина ни разу не подвела меня! Все работы (курсовая, индивидуальная и дипломная работа) были сданы ...
     
  • Алина
    Ирочка, большое спасибо за курсовую! Защита прошла на отлично, буду Вас всем рекомендовать!!!
     
  • Олег
    Большое спасибо Ирине за помощь с дипломом! Вначале обратился к другим "специалистам", в итоге весь диплом был перечеркнут, исправить они так и не смогли...По совету знакомых обратился к Ирине, она фактически переписала диплом заново, в итоге защита прошла ...