Для характеристики ефективності використання автотранспорту заведено визначати:

- показники, які характеризують рівень використання рухомого складу вантажного автотранспорту (коефіцієнти технічної готовності, випуску і використання рухомого складу, коефіцієнти статичного і динамічного використання вантажопідйомності автомобіля, коефіцієнт використання пробігу, середня відстань поїздки з вантажем і середня відстань перевезення, час простою під завантаженням-розвантаженням, час у наряді, технічна та експлуатаційна швидкість);

- результативні показники роботи рухомого складу (кількість поїздок, загальна відстань перевезень і пробіг з вантажем, обсяг перевезень і транспортна робота).

Розглянемо деякі результативні показники роботи рухомого складу:

1. Кількість поїздок з вантажем розраховується за формулою:

 

 

 

Де, nпг – кількість поїздок з вантажем;

Тн - час в наряді;

Vт - технічна швидкість;

β - коефіцієнт використання пробігу;

Lпг - середня довжина поїздки з вантажем;

tпр - час простою під навантаженням і розвантаженням, год.

Кількість поїздок з вантажем залежить від часу знаходження в наряді, відстані перевезення, часу простою під вантаженням і розвантаженням, технічної швидкості, коефіцієнта використання пробігу.

2. Пробіг з вантажем  - це добуток загального пробігу на коефіцієнт використання пробігу:

де, Lв – пробіг з вантажем, км

Lзаг – загальний пробіг автомобіля (лей), км

β – коефіцієнт використання пробігу.

3. Виробіток одиниці рухомого складу в т:

де Wт - виробіток одиниці рухомого складу, т;

Тн - час в наряді;

Vт - технічна швидкість;

β - коефіцієнт використання пробігу;

γ- коефіцієнт використання вантажопідйомності;

q - вантажопідйомність;

Lпг - середня довжина поїздки з вантажем;

tпр - час простою під навантаженням і розвантаженням, год.

Кожний показник наведений в формулі впливає на виробіток рухомого складу, тому дуже важливо вимірювати і знати їх, тим самим ми підвищимо ефективність використання рухомого складу підприємства. Наприклад, із зростанням вантажопідйомності збільшується продуктивність. Також збільшується продуктивність автомобіля, якщо росте показник технічної швидкості і коефіцієнт використання пробігу. При зростанні часу простою під вантаженням і розвантаженням продуктивність автомобіля падає.

Збільшення середньої відстані перевезень на продуктивність автомобіля впливає таким чином: продуктивність в тоннах скорочується, а в тоннах-кілометрах збільшується.

4.Виробіток одиниці рухомого складу в ткм:

 

де Wткм - виробіток одиниці рухомого складу, ткм;

Від правильності розрахунку виробітку одиниці рухомого складу залежать провізні можливості автотранспортного підприємства. Під провізними можливостями автотранспортного підприємства розуміють об'єм перевезень і вантажообігу, які може виконати підприємство в планованому році наявним парком рухомого складу з урахуванням виконання, вибуття і встановлених показників його використання.

5. Вантажообіг. Вантажообіг визначається шляхом множення обсягу перевезень вантажів на відстань перевезення і вимірюється у тонно-кілометрах.

 

де Рткм - вантажообіг, ткм;

Lп - середня відстань перевезення однієї тонни вантажу, км;

Q - обсяг перевезень.

Цей умовно-натуральний показник характеризує фізичний обсяг роботи, який необхідно виконати для того, щоб здійснити перевезення вантажів із пункту виробництва до пункту споживання.

Важливим показником роботи транспорту є собівартість автомобільных перевезень. Вона є грошовим вираженням усіх витрат, пов'язаних з виробничо-господарською діяльністю автотранспортного підприємства. Наведемо приклад. На автотранспортному підприємстві АТП 0904 розрізняють повну собівартість і собівартість, яка припадає на одиницю транспортної роботи (1 або 10 ткм). Повна собівартість перевезень   складається зі змінних Sзм, постійних Sпост, навантажувально-розвантажувальних робіт Sнр і дорожніх Sдор витрат:  =Sзм + Sпост + Sнр + Sдор.

Змінними називаються витрати, які залежать від пробігу автомобіля. До них відносяться витрати на паливо, мастильні матеріали, технічне обслуговування, ремонт автомобіля, відновлення і ремонт шин, амортизація рухомого складу (у частині, призначеній на капітальний ремонт). Ці витрати розраховуються на 1 км пробігу. До постійних витрат відносять накладні витрати, заробітну плату водіїв (умовно), а також амортизаційні відрахування (у частині, призначеній на повне відновлення рухомого складу). Ці  витрати зазвичай обчислюють на 1 ч перебування автомобілів на підприємстві (незалежно від того, де вони знаходилися - на лінії, в ремонті).

Навантажувально-розвантажувальні витрати включають усі витрати на виконання цих робіт (оплата праці вантажників, експедиторів і механізаторів, вартість електроенергії  і т.п.). Їх розраховують на 1 т перевезеного вантажу або 1 год навантажувально-розвантажувальних робіт. Дорожніми називають витрати, пов'язані з будівництвом, ремонтом і утриманням доріг. Ці витрати зазвичай відносять на 1 ткм або на 1 км пробігу.

Управлінці розглянутого АТП знають, що зі збільшенням технічної швидкості і скороченням часу простою під вантаженням і розвантаженням зростають пробіг і продуктивність автомобіля при незмінній сумі постійних витрат, що дозволяє понизити собівартість перевезень, що доводяться на 1 ткм. Особливо різко знижує собівартість перевезень підвищення коефіцієнта використання вантажопідйомності і пробігу рухомого складу, оскільки при цьому зменшується сума і змінних і постійних витрат, що доводяться на 1 ткм. Оскільки собівартість перевезень залежить від об'єму виконаної роботи і витрачених на неї засобів, основною умовою її зниження є зростання продуктивності праці водіїв АТП і інших працівників, економія матеріальних ресурсів (зниження витрат палива, матеріалів, запасних частин і тому подібне), а також скорочення адміністративно-управлінських витрат шляхом раціоналізації управління автотранспортним підприємством.

Величезну роль в зниженні собівартості перевезень відіграють ефективна організація перевезень і комплексна механізація навантажувально-розвантажувальних робіт на досліджуваному підприємстві. Раціональне рішення цих питань дозволяє максимально використати вантажопідйомність автомобілів і забезпечити мінімальний мінімальний їх простій при вантаженні і розвантаженні. Значне зниження собівартості досягається при використанні причепів, які різко збільшують продуктивність автомобіля і сприяють підвищенню коефіцієнта використання пробігу.

Отже, кожний показник ефективності роботи рухомого складу важливий, не знаючи їх кількісних виражень, ми не зможемо спланувати роботу автомобільного транспорту, не зможемо виявити планову потребу в пальному і т.і.  Розрахунок таких показників, зокрема, дозволяє:

- порівнювати ефективність роботи рухомого складу в різні періоди часу і рівень організації використання парку машин в різних підприємствах;

- визначити необхідні для виконання заданої транспортної роботи тип і кількість одиниць рухомого складу;

- прогнозувати в натуральному і вартісному вираженні результати використання рухомого складу в тих або інших експлуатаційних умовах, вирішувати інші завдання.

Наведену на початку цитату варто продовжити наступним: Якщо Ви не вимірюєте, Ви не можете покращувати. Отже, саме з метою підвищення ефективності використання рухомого складу і варто розраховувати вище наведені показники.

 

 

 

 

 

 

Действующие акции

АКЦИИ!!!

Рады представить Вам наши акции, с помощью которых Вы сможете значительно сэкономить Ваши денежки и отлично подготовиться к сессии!

1. Акция «Копилка». Мы ценим постоянных клиентов и предлагаем им постоянные скидки! Все наши клиенты, которые заказывают хотя бы одну работу в каждую сессию, получают постоянную личную скидку на все последующие заказы - 10 %.

2. Акция «Экономь много»! Супер предложение! Закажи 2 диплома и получи скидки 300 грн. на каждый диплом!

3. Акция «Приводи друзей!» Расскажи о нас другу, приводи его к нам и получишь 50 грн. (если друг сделает заказ работ на сумму не меньше 200 грн).

4. Акция «Летом диплом на шару!» Только летом у Вас есть возможность заказать диплом за 1500 грн.!

  • Амур
    Хочу поблагодарить за всё, Ирина! Она чудесный и справедливый человек! Она была всегда на связи! Было очень оперативно, приятно общаться!!! За 2 года Ирина ни разу не подвела меня! Все работы (курсовая, индивидуальная и дипломная работа) были сданы ...
     
  • Алина
    Ирочка, большое спасибо за курсовую! Защита прошла на отлично, буду Вас всем рекомендовать!!!
     
  • Олег
    Большое спасибо Ирине за помощь с дипломом! Вначале обратился к другим "специалистам", в итоге весь диплом был перечеркнут, исправить они так и не смогли...По совету знакомых обратился к Ирине, она фактически переписала диплом заново, в итоге защита прошла ...